سایز متن   /

 

حکایت این ضرب المثل فارسی که می گوید: “تو اگه بیل زنی، برو باغچه خودت رو بیل بزن” حکایت این روزهای صلاح الدین دمیر تاش رئیس مشترک حزب دمکراتیک خلق ها در ترکیه است.

صلاح الدین دمیرتاش که همراه با هیأتی از حزب دمکراتیک خلق ها موسوم به HDP به عنوان جریان سیاسی همسو با پ.ک.ک هفته گذشته به اقلیم کُردستان عراق سفر کرده بود در شهر سلیمانیه‌، با یوسف محمد صادق رئیس پارلمان محلی اقلیم کردستان، دیدار و گفتگو کرد.

ss       پس از این دیدار یوسف محمد با قدردانی از اقدام حزب دمکراتیک خلق ها در سفر به‌ اقلیم و تلاش برای حل اختلافات میان احزاب اقلیم کُردستان، اعلام کرد که‌ هیئت  HDP طرحی را برای ایجاد سازش و توافق میان تمامی احزاب اقلیم کردستان و  حل اختلافات میان آنان ارائه‌ کرده‌ است. صللاح الدین دمیرتاش نیز در این کنفرانس خبری  از اعلام آمادگی احزاب کرد برای گفتگو بر سر حل اختلافات فیمابین ابراز خرسندی کرد و گفت: بسیار خوشحال خواهیم بود اگر حتی دریچه‌ کوچکی را برای آغاز گفتگوهای میان احزاب کرد منطقه‌ ایجاد کنیم.

تلاش صلاح الدین دمیرتاش برای میانجیگری بین احزاب کُرد عراقی برای حل اختلافاتشان در شرایطی است که میانجیگری وی بین پ.ک.ک مستقر در قندیل و دولت ترکیه برای مذاکرات صلح پس از ماه ها رفت و آمد بی حاصلِ دمیرتاش به زندان ایمرالی و قندیل و آنکارا به بن بست رسید و نتیجه ای در بر نداشت. اکنون با توجه به تجربه ی ناموفق و شکست خورده ی دمیرتاش در کشور خودش وی داعیه میانجیگری بین احزاب کُرد در یک کشور دیگر را نیز دارد.

      *** اختصاصی کوردپاریز ***

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی