سایز متن   /

یک روستایی کُرد ترکیه بر اثر بمب کارگذاشته شده از سوی  پ ک ک کشته و دو سرباز نیز زخمی شدند.  به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه روز جمعه اعضای مسلح پ.ک.ک یک خودروی در حال حرکت در مسیر شرناخ-جزیره در جنوب شرق ترکیه را هدف قرار دادند که در اثر آن یک روستایی کُرد کشته و دو نظامی تُرک زخمی شدند.

روز پنحشنبه ی گذشته نیز ۳ نفر از کُردهایی که در روستای خرواته از توابع یوکسک آوا (گَوَر) در قالب محافظان روستا فعالیت می کردند، در حین انجام وظیفه ی نگهبانی از روستا  از سوی اعضای پ.ک.ک به قتل رسیدند.

همچنین در منطقه ماردین یک محافظ کُرد روستا به نام نورالدین دینچه که چندی قبل در اثر حمله پ ک ک به شدت زخمی شده بود و در بیمارستان تحت درمان بود جان خود را از دست داد.

از ژوئیه سال ۲۰۱۵ تا کنون حدود ۶۰۰ نفر در مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه از سوی پ.ک.ک که داعیه دفاع از کُردهای ترکیه را دارد به قتل رسیده اند که اکثر آنها از کُرد بوده اند. از آنجا که مشی مسلحانه پ.ک.ک به مانعی جدی برای توسعه و عمران جنوب شرق ترکیه تبدیل شده است، میزان مخالفتِ کُردها علیه پ.ک.ک افزایش یافته از همین رو پ.ک.ک برای ایجاد رعب و وحشت،  کُردهای ترکیه را به اتهام خیانت به آرمان های اوجالان و همکاری با دولت ترکیه به قتل می رساند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی