سایز متن   /

شخصیت های دینی و مهم کُرد ایزدی از پ ک ک خواستند شنگال را تخلیه کند و اجازه دهد تا مردم به خانه های خود برگردند. انجمن روحانیون و شخصیت های مطرح ایزدی در گردهمایی بزرگ خود در مزار میر شرف الدین که یکی از مزارهای مقدس ایزدی هاست از پ ک ک خواستند تا شنگال را ترک کند. شرکت کنندگان در این گردهمایی تاکید کردند که هرگز جازه نمی دهند تا احزاب وابسته به پ ک ک و گروههای تاسیس شده توسط این گروه کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کنند.

چند روز قبل نیز ارشد صالحی رئیس جبهه ترکمانی عراق ضمن اشاره به اینکه پ.ک.ک از مناطق ترکمان نشینی همچون تلعفر ، دوز خورماتو ، داقوق و کرکوک و مناطق دیگری در خاک عراق برای فعالیت های مسلحانه  خود استفاده می کند، گفت: بغداد و واشنگتن همانطور که مقرهای گروهک منافقین (سازمان مجاهدین خلق) را که در  انجام عملیات مسلحانه علیه مردم عراق دست دارد را تعطیل کرده اند، باید مقرهای پ.ک.ک را نیز درخاک عراق تعطیل کنند ؛ چراکه این گروه خطر بزرگی برای امنیت ملی عراق به شمار می رود.

پ.ک.ک چند روز پس از اشغال شنگال از سوی داعش و به بهانه ی مبارزه با داعش و جلوگیری از پیشروی داعش به سایر مناطق کُردنشین نیروهایش را در مناطقی همچون: شنگال و دوزخورماتو و داقوق مستقر کرد. اکنون با گذشت ۲ سال از آن تاریخ و برغم آزاد سازی شنگال و کاهش خطر حمله ی مجدد داعش به این مناطق، پ.ک.ک به مثابه ی یک گروه فرصت طلب حاضر به خارج ساختن اعضای خود از مناطق یاد شده نیست و همین موضوع به معضلی جدی برای اداره محلی کُردستان عراق، دولت مرکزی بغداد و مردم عراق تبدیل شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی