سایز متن   /

یک کارشناس سیاسی کورد عنوان داشت ؛

یک کارشناس سیاسی کورد به این نکته اشاره کرد که روش کنونی پ ک ک با واقعیت های عصر کنونی سازگار نیست و بایستی هر دو طرف منازعه به میز مذاکره برگردند چون مسئله کوردهای ترکیه هرگز با خشونت حل نمی شود.
به گزارش کورد پاریز؛ آزاد سرشمی کارشناس سیاسی کورد گفت: ما کورد هستیم و دوست داریم کورد ها به حقوق شهروندی دست یابند. اما راه خشونت به ویژه در این عصر سبب می شود کوردها به سختی بتوانند به حقوق شهروندی خود دست یابند.
وی همچنین اعلام کرد مذاکره و گفتگو بهترین راه است لذا روش کنونی پ ک ک با واقعیت های عصر ما همخوانی ندارد. ما این را نیز قبول نداریم ترکیه شهرداران را کنار بگذارد و آزادی را محدود نماید. هر دو طرف باید به میز مذاکره برگردند چون مسئله کوردهای ترکیه اگر با گفتگو حل نشود با خشونت هرگز حل نمی شود.
گفتنی است پس از دستگیری سران حزب دمکراتیک خلق ها که پس از انتخابات اول نوامبر سال گذشته به شکل محسوسی اهداف پ ک ک را در داخل مناطق کوردنشین ترکیه دنبال می کند، شبه نظامیان جدایی طلب پ ک ک خودروی بمب گذاری شده ای را در دیاربکر منفجر کردند که موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۴۰ غیر نظامی گردید. همچنین اخباری منتشر گردیده که این بمب گذاری در مقابل دفتر پلیسی انجام گرفته که صلاح الدین دمیرتاش در آنجا تحت نظر می باشد و احتمال اینکه در اثر ابن بمب گذاری وی نیز آسیب ببیند وجود داشته است.
این رویکرد پ ک ک و حزب دمکراتیک خلق ها موجب گردیده تا رویاهای اردوغان در کسب قدرت مطلق در ترکیه بیش از پیش به واقعیت نزدیک گردد و دستاوردهای پروژه گشایش دمکراتیک که موجب کسب آزادی های نسبی برای کوردهای ترکیه شده بود از بین برود. بهر حال به نظر می رسد پ ک ک با همراهی حزب دمکراتیک خلق ها با امنیتی کردن فضای سیاسی کوردها در ترکیه موجب بسته شدن فضای سیاسی پیرامون خود گردیده است .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی