سایز متن   /

تورگوت ار از مسئولان سابق سفارت ترکیه در باکو در مصاحبه با ینی مساوات آذربایجان با تاکید بر تشدید حملات ارتش ترکیه علیه پیکارجویان جدایی طلب پ.ک.ک گفت ؛ ” پ.ک.ک برای جلوگیری از افزایش تلفات خود با همکاری ارمنستان تعدادی از نیروهای خود را در اراضی آذربایجان اسکان داده است ”
وی گفت؛ پیکارجویان پ.ک.ک که از طریق ترکیه و مناطق مرزی ترکیه با ایران به اراضی آذربایجان عزیمت میکنند، تهدیدی علیه امنیت ملی آذربایجان به شمار میروند و اگر دولت آذربایجان در این مقطع زمانی اقدامی عاجل در مورد این قضیه انجام ندهد در آینده قادر به حل این مشکل نخواهد بود.
یوزایر جعفر لی از کارشناسان نظامی مسائل آدربایجان با تائید سخنان تورگوت ار اعلام کرد دولت باکو باید چاره ای برای مقابله با اسکان اعضای پ.ک.ک در اراضی آذربایجان بیندیشد .
وی تصریح کرد: سازمان امنیتی آذربایجان باید این افراد را تحت نظارت گرفته و حتی برای مقابله با آنها اقدام نماید. از سوی دیگر دولت باکو باید نهادهای بین المللی را در این زمینه آگاه نماید تا ارمنستان را برای خاتمه دادن به اسکان پیکارجویان پ.ک.ک در اراضی آذربایجان تحت فشار قرار دهد . به نظر می رسد اختلافات بین کشور های ترکیه و آذربایجان با ارمنستان موجب گردیده تا از پ.ک.ک به عنوان یک اهرم فشار برای کسب امتیاز استفاده گردد. پ.ک.ک که بیش از ۳۰ و اندی سال در مسیر خودمختاری کردی تلاش می کند با فراز و فرود هایی چه در تاکتیک و چه در استراتژی همراه بوده و در این میان جان بسیاری از کردهای منطقه دستمایه رفتار های این حزب زیرزمینی جدایی طلب گردیده است و علیرغم چرخش های سیاسی پ.ک.ک و تعدیل مطالبات و در نتیجه عقب نشینی از ایده کردستان واحد، همچنان ابزار پ.ک.ک از سوی کشور های منطقه مورد استفاده قرار می گردد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی