سایز متن   /

۲۷ حزب کُرد سوریه به دعوت روسیه با هدف تشکیل هیأتی از کردها برای حضور در گفت‌وگوهای آتی حل بحران سوریه در پایگاه نظامی حمیمیم لاذقیه گرد هم آمدند.

شرکت کنندگان در این نشست شامل احزاب جنبش جامعه دموکراتیک (وابسته به پ.ک.ک) و احزاب معروف به تجمع دموکرات ها و چپ گراهای کُرد در سوریه و همچنین احزاب خودمدیریتی دموکراتیک مناطق کردنشین سوریه (وابسته به پ.ک.ک) هستند.

منابع ویژه کرد گفتند: دعوتنامه روسیه برای نشست احزاب کرد توسط الکساندر دفور نیکوف فرمانده نیروهای مسلح فدرالی روسیه امضا شده و قرار است طی چندین جلسه با یکدیگر دیدار کنند.

این منابع گفتند: هدف از برگزاری این نشست ها برقراری آشتی بین طرف های کُرد سوریه و دستیابی به مواضع متوازن بین آنها به منظور تشکیل «هیات کُردهای متحد سوریه» است تا در نشست های آتی گفت وگوهای ملی سوریه شرکت کرده و به پیشروی فرایند حل و فصل سیاسی بحران سوریه کمک کنند.

منابع کردی با اشاره به مخالفت شورای میهنی کرد در سوریه (ENKS) برای حضور در این نشست گفت: این شورا بهانه کرده که چون از متن دیدار اخیر نمایندگان دولت روسیه با نمایندگان حزب اتحاد دموکراتیک (شاخه پ.ک.ک در سوریه) به رهبری صالح مسلم بی خبر است در این نشست شرکت نمی کند.

به گفته منابع مذکور، شورای میهنی کُرد سوریه در تماس با مقامات روسیه بر اهمیت نقش سیاسی این کشور در حل بحران سوریه تاکید کرده و گفته که برای ملاقات با وزارت خارجه این کشور در خارج سوریه موافق است.

شورای ملی کرد سوریه یکی از گروه های ائتلاف معارض سوریه است و با مسعود بارزانی و همچنین نظام ترکیه ارتباط مستقیم دارد.

منابع نزدیک به شورای میهنی کرد سوریه می گویند رهبری این شورا درصدد تشکیل گروه شبه نظامی مشترکی با ائتلاف معارض و گروه های مشمول عملیات سپر فرات است تا عملیاتی نظامی را در طول نوار مرزی علیه نیروهای سوریه دموکراتیک که مورد حمایت ائتلاف آمریکایی است آغاز کنند.

این دومین بار است که دولت روسیه اقدام به دعوت برای گردهمایی احزاب کرد سوریه می کند. مسکو سپتامبر گذشته نیز احزاب کرد عضو جنبش جامعه دموکراتیک را به برگزاری نشستی در حمیمیم دعوت کرده بود.

شورای میهنی کُرد تحت فرمان مستقیم ترکیه و هماهنگ با حکومت محلی اقلیم کردستان عراق علیه شاخه پ.ک.ک در سوریه است که اداره سیستم خودمدیریتی مناطق کردنشین سوریه در جزیره، کوبانی و عفرین را در قبضه خود گرفته است.

شاخه پ.ک.ک در سوریه در سطح میدانی نیز در مبارزه با داعش زیر نظر آمریکا فعالیت می کند اما بنا به تاکید وزیر خارجه آمریکا به این حزب وعده ایجاد منطقه مستقل کردستان سوریه در شمال این کشور داده نشده و کردهای سوریه را در مقابل پرداخت پول برای مبارزه با تروریسم به خدمت گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی