سایز متن   /

کمال چومانی روزنامه نگار کرد عراقی و استاد دانشگاه در فیس بوک خود این سئوال را مطرح کرد: آیا پ.ک.ک شنگال را ترک خواهد کرد؟
چومانی در ادامه می نویسد: خیر، پ.ک.ک شنگال را ترک نخواهد کرد. شنگال نزد پ.ک.ک دارای جایگاهی راهبردی و مهم است. شنگال برای پ.ک.ک به معنی ضمانت حفظ مناطق تحت سلطه اش در شمال سوریه است. حفاظت در مقابل نیروهایی که به قول پ.ک.ک احتمال دارد ترکیه و یا پارتی (حزب دمکرات کردستان عراق) به منظور اخلاگری و آشوب به آنجا بفرستند. شنگال کانون ایزدی هاست و پ.ک.ک هم بر خود واجب کرده که در شنگال ماندگار باشد آنهم به بهانه حفظ شنگال و در حقیقت برای انتشار ایدئولوژی و افکار حزبی خود در میان ایزدی ها. شنگال سبب به روز ماندن پ.ک.ک از لحاظ سیاسی در دستور کار کشورهای منطقه (عراق، ایران و سوریه) خواهد ماند و از این طریق به تقویت سیاست هایش در منطقه می پردازد. اما نظر آمریکا در این باره چیست؟

از دید آمریکا، پ.ک.ک هنوز هم یک سازمان تروریستی و در لیست ترور قرار دارد لذا آمریکا حضور پ.ک.ک در شنگال را قبول ندارد . اما آمریکا آماده است همانطور که در سوریه با YPG و YPJ یعنی زیرشاخه های نظامی پ.ک.ک معامله کرد و برهمگان نیز معلوم و آشکار است؛ می خواهد در شنگال هم با یگان های دفاعی شنگال به نام ی.پ.ش که آنهم زیر مجموعه پ.ک.ک است و توسط آن اداره می شود، وارد گفتگو و معامله شود و به گفته ی خود آمریکا، پ.ک.ک هنوز هم از دید آنها تروریست است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی