سایز متن   /

فرماندهی نیروهای پیشمرگه ایزدی در شنگال ، سخنگوی رسمی طوایف عرب دشت نینوا و شورای شهر شنگال، اعلام کردند تعداد زیادی از اعضای مسلح داعش در منطقه شنگال به پ.ک.ک ملحق شده اند و لذا نمی توان گفت که خطر داعش در منطقه به پایان رسیده است.
قاسم دربو فرمانده نیروهای پیشمرگه در شنگال گفت: در منطقه (بابشلووه) از توابع شهرستان شنگال؛ تعداد زیادی اعرابی که قبلا عضو داعش بوده اند به پ.ک.ک ملحق شده اند که همگی آنها در جنایت شنگال و به اسارت گرفتن و ربودن دختران و زنان ایزدی و فروش آنها در بازارهای رقه حضوری فعال و پررنگ داشته اند. وی افزود: پس از بیرون راندن داعش از این منطقه؛ بسیاری از از اعراب که عضو داعش بوده اند به سوریه فرار کردند و در آنجا به پ.ک.ک پیوستند و باردیگر به منطقه شنگال برگشته اند و این بزرگترین خطری است که این منطقه را تهدید می کند.

دربو در ادامه افزود: چندی پیش از پ.ک.ک درخواست کردیم که عرب های شونیست را از میان خود دور کند. ما هم نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا اجازه ندهیم داعشی های سابق این بار از طریق پ.ک.ک مسلح شوند و در منطقه حضور داشته باشند.
در همین رابطه مزاحم احمد سخنگوی رسمی طوایف عرب در دشت نینوا هم گفت: نیروهای پ.ک.ک همچون داعش رفتار می کنند. مدام در حال ایجاد فتنه و طایفه گری در میان پیروان و ادیان منطقه شنگال هستند. وی افزود: تاکنون بیش از ۱۸۳۶ عرب مسلح که داعشی بوده اند در این منطقه؛ به عضویت پ.ک.ک در آمده اند. این در حالیست که این افراد هرکدام دهها و شاید صدها جنایت جنگی و ضدبشری در منطقه مرتکب شده و حالا هم به عضویت پ.ک.ک در آمده اند. به همین خاطر ما به عنوان طوایف عرب در موصل از سازمان ها و نهادهای بین المللی و نیروهای ائتلاف خواستاریم که راه حلی برای این مشکل بیابد و جلوی این اقدامات خطرناک پ.ک.ک در منطقه را بگیرد.
“میسر حاجی” عضو شورای شهر شنگال هم در این باره گفت: این اعراب خائن فهمیده اند که سرنوشت و زندگی در شنگال برایشان باقی نمانده از همین رو به پ.ک.ک ملحق می شوند. سیاست پ.ک.ک در منطقه شنگال قابل قبول نیست چراکه مردم شنگال حاضر به ماندن این گروه در منطقه نیستند اکنون چگونه راضی خواهند شد اعرابی که تا دیروز در صف داعش بودند و جنایت انجام می دادند امروز در صف پ.ک.ک باشند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی