سایز متن   /

شهروندان شهر کردنشین ماردین در جنوب شرق ترکیه با برگزاری میتینگ “صلح و برادری” و با برافراشتن پرچم ترکیه حملات تروریستی اخیر پ ک ک در شهرهای قیصریه و استانبول را محکوم کردند.
به گزارش کورد پاریز این میتینگ به دعوت “پلاتفرم سازمان های اجتماعی و مدنی ماردین” مرکب از ۵۲ سازمان و گروه غیر دولتی و مردم – نهاد برگزار شد. شهروندان زیادی در این میتینگ که در محل پارک کارایولار ، برگزار شد شرکت کردند. آنها شعارهایی مانند “کرد و ترک برادرند، پ ک ک فتنه گر است” سر دادند. شهروندان کرد، ترک، عرب، سوریانی در این شهر در میتینگ شرکت کردند و برای حمایت از صلح پرچم ترکیه را بر سردر مغازه ها و خانه های خود آویحتند.
یک شهروند ماردینی در این میتینگ گفت: کسانی که نمی دانند باید بدانند ما همه با هم برادر هستیم. اعضای یک جامعه و یک میهن هستیم.
اورهان میراوغلو نماینده کردزبان حزب عدالت و توسعه نیز گفت: ما از همه ی اقشار جامعه اعم از پیر و جوان، کُرد و ترک و عرب اجازه نخواهیم داد به این کشور ضربه وارد شود.
پس از حملات تروریستی در استانبول و قیصریه اعتراضات علیه پ ک ک تندتر شده است.
طی دو هفته متوالی و بر اثر دو انفجار که از سوی شاخه ی افراطی و تندروی پ.ک.ک موسوم به بازهای آزادی کردستان TAK در شهرهای استانبول و قیصریه صورت گرفت، ۵۷ نظامی و غیر نظامی ترکیه کشته و دهها نفر نیز زخمی شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی