سایز متن   /

عنوان: کانتون گراهای آلوده و وابسته
منبع: نشریه اینترنتی خور
نویسنده: آمانج عبدالله سور
برگردان به فارسی: شهاب الدین گازرانی

هدف نهایی پ.ک.ک اینست که پروژه تحمیل خود بر دیگران و خودمحوری را اثبات کند لذا دیدگاه مبهم و غیرشفافی دارد . ممکن است برخی از احزاب به لحاظ تاکتیکی شیوه های مبهمی در پیش بگیرند اما پ.ک.ک به لحاظ استراتژی نیز خالی از محتواست.
پ.ک.ک جریانی غیرشفاف که با افکار و تفکرات ملی بیگانه است و در فرهنگ غیر معمول پ.ک.ک که نوعی از فرهنگ استالینیستی است، کُردگرایی و کُرد بودن جایی ندارد. به همین خاطر دچار دوئالیسم شده چراکه از یک سو لاف ناسیونالیزم و ملی گرایی را سرمی دهد و از دیگر سو ضد ملی گرایی و پارلمان کردستان است و پرچم کردستان را نیز در مناطق کردنشین سوریه ممنوع کرده است.
از یک سو از پلورالیسم و همزیستی مسالمت آمیز تمامی اقشار جامعه حرف می زند و از دیگر سو و در میدان عمل نماد دیکتاتوری محسوب می شود. روزگاری از استقلال کردستان دم می زد و حالا اعلام می کند که به قول خودش دولت کردستان در فرهنگ و اخلاق آنها جایی ندارد. در مقابل خودی قلدر و خشن و در مقابل حریف و استعمارگران هم مظلوم و بدون موضع و در راستای اهداف آنها قرار گرفته است.
پ.ک.ک تلاش دارد خود را با دیدگاه غیرشفاف خود بر تمامی احزاب و گروهها تحمیل کند و از استراتژی پلورالیستی دم می زند که خالی از هرگونه ا ستراتژی است. همین امر سبب شده که هیچ چیزی برایش مهم نباشد بسان همین کاری که در شنگال کرد و حالا هم اجازه نمی دهد مردم به زندگی خود برگردند.
پ.ک.ک همانطور که در ترکیه سبب ریزش آرا و از دست دادن کرسی های حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) شد که در مرحله اول انتخابات کسب کرده بود؛ به همان اندازه هم در مناطق کردنشین سوریه خودمحور است و خود را بر همه چیز و همه کس تحمیل می کند و به هیچ اصولی پایبند نیست.
پ.ک.ک به همین طریق در اقلیم کردستان هم جز آوارگی و بی خانمانی برای مردم به ویژه کردهای ایزدی کار خیری انجام نمی دهد و در نهایت هم آمال و آرزوهایش تاسیس کانتون است که آنهم در مسیر خواست و مطالبات قدرت های خارجی و منطقه ایست. اما دیگر این کارت پ.ک.ک هم رو شده و دیگر اجازه تاسیس این کانتون ها را به این گروه نخواهند داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی