سایز متن   /

حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) برای مقابله با پ ک ک به دو جبهه تقسیم شده است و یک منبع مطلع به پایگاه خبری تحلیلی شارپرس گفت: جانشین رهبر حزب دموکرات کردستان عراق (نیچیروان بارزانی) “تحت فشار ترکیه قرار دارد”.
طبق اطلاعاتی که یک منبع مطلع از پارتی در اختیار شارپرس قرار داده، این حزب در زمینه رویارویی با پ ک ک و بویژه بر سر موضوع شنگال به دو جبهه تقسیم شده است. یک جناح به رهبری نچیروان بارزانی با بکارگیری فشار و جنگ علیه پ.ک.ک موافق است اما جناح دیگر معتقدند موضوع خروج پ ک ک از چند منطقه باید از راه گفتگو حل و فصل شود.
این منبع به شارپرس گفت: جبهه نچیروان بارزانی تحت فشار ترکیه قرار دارد و مدام تلاش می کند حزب دموکرات بر پ ک ک فشار بیاورد تا از مناطق اقلیم کردستان عقب نشینی کند. در پی مواضع همین جناح بود که نچیروان بارزانی اعلام کرد باید پ ک ک از شنگال خارج شود در غیر این صورت ناچار خواهیم بود از راه نظامی پ.ک.ک را وادار به خروج کنیم.
پس از آن که در سال ۲۰۱۵ شنگال از دست داعش آزاد شد اعضای مسلح پ.ک.ک چند منطقه این شهر را کنترل کردند و تاکنون نیز در آن مناطق مانده اند. شارپرس همچنین مطلع شده است فشار ترکیه بر نچیروان بارزانی برای جنگیدن با پ ک ک ادامه دارد اما به خاطر موضع جناح دیگر در حزب دموکرات نتوانسته است این فشارها را به روند کاری تبدیل کند.
در آخرین واکنش، مراد کاراییلان عضو شورای رهبری پ ک ک در مصاحبه ای تلویزیونی از سخنان نچیروان بارزانی ابراز تعجب کرد و گفت: “نمی دانیم منظور نچیروان بارزانی از این مواضع چیست در حالی که گفتگو بین هر دو طرف در این زمینه ادامه دارد”.
مراد کاراییلان همچنین گفت: “برای اولین بار اعلام می کنم ما قبلا در مذاکرات تصمیم خود برای عقب نشینی از شنگال را به اطلاع آنها (پارتی) رسانده بودیم. وی به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی