سایز متن   /

عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه (PDKS) اعلام کرد: بزودی یک نیروی پیشمرگه مرکب از ۱۵ هزار نفر را به مناطق کردنشین سوریه اعزام می کنیم.
به گزارش کورد پاریز از اربیل کاوه عزیزی عضو کمیته مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه (PDKS) گفت: در حال حاضر تعداد پیشمرگه های لشکر روژ ۶ تا ۷ هزار نفر هستند و ما در تلاشیم تا تعداد آنرا به ۱۵ هزار نفر برسانیم و نام آن را هم “ارتش روژاوا” خواهیم گذاشت و به شمال سوریه اعزام خواهیم کرد.
وی گفت: در این زمینه مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان قول همکاری و حمایت داده و نیروهای ائتلاف بین المللی هم با ما همکاری خواهند کرد. این نیرو در شمال سوریه علیه داعش و گروههایی خواهد جنگید که ائتلاف بین المللی آنها را به عنوان تروریست معرفی کرده است.

عزیزی در ادامه افزود: زمان اعزام این نیرو به پس از نشست آستانه و ژنو موکول شده و احتمال دارد که اعزام آن در تابستان ۲۰۱۷ صورت بگیرد.

با حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی هزاران نفر از کردهای سوریه در قالب “پیشمرگه های روژ” دوره های آموزش نظامی را به پایان رسانده و آماده اعزام به مناطق کردنشین سوریه هستند اما پ.ک.ک اعلام کرده هیچ نیروی نظامی و شبه نظامی دیگری غیر از شاخه نظامی پ.ک.ک موسوم به YPG را به رسمیت نمی شناسد و اجازه فعالیت به این نیروها داده نخواهد شد. به همین دلیل تلاش های قبلی برای ورود پیشمرگه های روژ به مناطق کردنشین سوریه ناکام بوده و پ.ک.ک با مسدود کردن مرزها و استقرار نیروهایش از ورود این پیشمرگه ها به مناطق کردنشین سوریه جلوگیری کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی