سایز متن   /

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مسئول شاخە اتحادیە میهنی (یکیتی) در منطقە گویر در استان نینوا گفت کە نیروهای حزب دمکرات (پارتی) اجازە بازگشت ساکنان آوارە منطقە را کە مورد حمایت این حزب نباشند، نمی دهند.

بە گزارش کوردپاریز، احمد زاگە در گفتگو با پایگاه خبری SNN گفت کە پس از اشغال منطقە گویر واقع در شمال استان نینوا از سوی داعش، ساکنان منطقە آوارە شدە و پس از آزادسازی آن بیش از ۳۵۰ خانوادە عرب بە مناطق محل سکونت خود در گویر، بازگشتەاند.
مسئول شاخە اتحادیە میهنی در منطقە گویر، گفت کە کنترل و مدیریت این منطقە در اختیار حزب دمکرات است و این حزب بە خانوادەها و اشخاصی کە مجوز حزب دمکرات را نداشتە و مورد حمایت این حزب نباشند، اجازە بازگشت بە گویر را نمی دهد.
وی همچنین اعلام کرد کە حزب دمکرات در گویر بر همین اساس بە ۱۵خانوادە عرب کە عضو حزب اتحادیە میهنی بودە و بە عنوان پیشمرگ این حزب در جنگ با داعش شرکت کردەاند، اجازە بازگشت بە گویر را نمی دهد.
وی خاطرنشان ساخت کە این اقدام حزب دمکرات، در حالی است کە بە شماری از خانوادەهای عرب کە در هنگام حملە داعش بە منطقە با این گروە همکاری کردەاند، بە آسانی اجازە بازگشت بە منطقە دادە شدە است.

منبع : کردپرس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی