سایز متن   /

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک کنفرانس خبری گفت،‌روسیه پیشنهاد گنجاندن خودمختاری کردها در پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه را که در مذاکرات آستانه ارائه شد مطرح نکرده است.

به گزارش خبرگزاری کوردپاریز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی گفت: ما مجموعه‌ای از مسائل را ارائه کرده‌ایم تا از سوی شرکت کنندگان در مذاکرات مربوط به قانون اساسی سوریه به هر طریق ممکن مورد بررسی قرار بگیرد.

زاخارووا ادامه داد: هدف روسیه این نیست که مسائل مربوط به چارچوب، چگونگی سازماندهی کشور سوریه، موجودیت آن و توسعه آن مطرح شوند. تعیین چنین مسائلی وظیفه‌ای است که به عهده خود سوری‌ها و نمایندگان گوناگون آنها و گروه‌های مخالف و مقام‌های رسمی آنهاست.

زاخارووا خاطر نشان کرد: هیچ کس قرار نیست چنین پیشنهادی آن هم برای زمانی همیشگی و نامحدود بدهد چرا که پیشنهاد بجایی نیست.همه ما می‌دانیم که شکل دهی، پیشبرد و تدوین یک قانون اساسی جدید یک فرآیند کاملا داوطلبانه است؛ زیرا این سندی است که نیازمند اتفاق نظر جامعه سوریه که البته در حال حاضر اختلافات در آن وجود دارند، است. ما کاملا این مساله را درک می‌کنیم.

وی افزود: مهم این است که اطمینان حاصل کنیم قانون اساسی جدید سوریه تبدیل به یک محل مناقشه جدید نشود. ما هیچ پیشنهادی در زمینه شکل سازماندهی کشور سوریه ارائه نمی‌کنیم. ما مسائلی را مطرح می‌کنیم که لازم است با سوری‌ها مورد بحث قرار بگیرند. زمان آن رسیده که پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه را به جای سلاح‌های جنگ در دستان طرف‌های مخالف در سوریه قرار دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در خصوص شرکت کردهای سوریه در فرآیند مذاکرات خاطر نشان کرد، موضع روسیه در قبال این مساله کاملا مشخص است. فرض ما این است که آنها باید به این فرآیند بپیوندند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی