سایز متن   /

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هیمن هورامی مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان، با اشاره‌ به‌ اینکه‌ اقلیم کردستان با تهدیداتی در منطقه‌ روبروست، گفت که‌ پ.ک.ک یکی از تهدیداتی است که‌ مانع استقلال اقلیم کردستان عراق است.

به‌ گزارش کردپرس به‌ نقل از پایگاه‌ خبری کُردی زبان ملت، هیمن هورامی در میانه‌ نشستی که‌ با محوریت روابط بین‌الملل از سوی اتحادیه‌ نمایندگان پارلمان کردستان برگزارشده‌ بود گفت که‌ اقلیم کردستان عراق در میانه‌ تحولات منطقه‌ و تغییرات خاورمیانه‌ با تهدیدات مختلفی روبرو است.
وی افزود که‌ یکی از این تهدیدات وجود نیروهای مسلح از دیگر کشورها در اقلیم کردستان است.
مسئول روابط خارجی حزب دمکرات کردستان تأکید کرد که ‌حضور نیروهای پ.ک.ک در اقلیم کردستان تهدیدی است که‌ مانع استقلال اقلیم کردستان عراق است.
وی همچنین گفت که‌ چندین طرح در مورد باز ترسیم نقشه‌ خاورمیانه‌ وجود دارد و اقلیم کردستان در این میان خواستار استقلال خود است.
هیمن هورامی همچنین گفت که‌ خطر گروه‌های تندرو ازجمله‌ داعش و القاعده‌ در منطقه‌ و علیه‌ اقلیم کردستان از بین نمی‌رود؛ چراکه‌ این‌گونه‌ گروه‌ها در هر مرحله‌ به‌صورت و ظاهر جدیدی سر برمی‌آورند.
وی همچنین پیش‌بینی کرد که‌ در ۵ سال آینده و پس از خروج نیروهای ابرقدرت‌ها از منطقه،‌ جنگ‌های مذهبی و طایفی شدیدی در منطقه‌ آغاز شود.
لازم به‌ ذکر است که‌ نیروهای پ.ک.ک پس از حمله‌ داعش به‌ مناطق کردنشین عراق، در سال ۲۰۱۴ میلادی، وارد این مناطق و به‌ویژه‌ شنگال شده‌ و به‌ نبرد با داعش پرداختند.
حضور این نیروها در شنگال موجب نارضایتی شدید حزب دمکرات و تشدید اختلافات پیشین میان دو حزب شده‌ و حزب دمکرات با متهم کردن پ.ک.ک به‌ تنش‌آفرینی در منطقه‌ خواستار خروج این نیروها از اقلیم و عراق شده‌ است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی