سایز متن   /

کانون دمکراسی برای حقوق بشر در کردستان با انتشار بیانیه یی از نقض حقوق بشر در مناطق کردنشین سوریه تحت کنترل پ.ک.ک خبر داد.
اعلام کرده است که نیروهای عفرینی را به ضرب گلوله از پای درآوردند.

به گزارش کورد پاریز در بیانیه ای که از سوی کانون دمکراسی برای حقوق بشر در کردستان منتشر شده آمده است: بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ بهمن، افراد مسلح شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به خانه فردی به اسم رشید مصطفی بن حسن در روستای بعدینا از توابع شهر کردنشین عفرین در شمال سوریه حمله کردند. رشید مصطفی بن حسین ۱۹ ساله از پیوستن به شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه امتناع کرده و قصد فرار داشته است اما افراد مسلح این گروه بسوی رشید مصطفی تیراندازی کرده و او را دستگیر کردند.

در بخش دیگری از بیانیه کانون دمکراسی برای حقوق بشر در کردستان می خوانیم: در روستای چل آقا از توابع دیرک، حسین سلیمان عضو شورای مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه از سوی نیروهای پ.ک.ک دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

همچنین اعضای مسلح پ.ک.ک فادی مرعی سخنگوی جنبش آینده کورد در سوریه و عضو شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) را دستگیر و با خود بردند.
روزنامه thenation نیز هفته گذشته در مطلبی نوشت:: افراد سیاسی اگر از خود آنها (پ.ک.ک) نباشند به خارج از مرزها اخراج می شوند. لوله تفنگ را روی سر فعالین سیاسی و اجتماعی و نویسندگان گذاشته و با ترساندن و تهدید؛ مسیر رسانه آزاد را مسدود کرده و صدای آنها را خفه کرده و مردم عادی را از زندگی و خانه و کاشانه شان دور کرده و خانه هایشان را تخریب کرده است. خانه ترکمن ها را در روستای حمام الترکمن تخریب و آنها را مجبور کرده تا به جنوب ترکیه کوچ کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی