سایز متن   /

سفیر سابق آمریکا در عراق و عضو فعلی کمیسیون سیاست دفاعی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: از نطر ما پ.ک.ک همچنان یک سازمان تروریستی است.
به گزارش کورد پاریز جیمز جفری عضو کمیسیون سیاست دفاعی پنتاگون در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگو با خبرنگار شبکه روداو تی وی گفت: دولت ترامپ موضع مثبت و روابطی حسنه با حکومت اقلیم کردستان عراق دارد. از سوی دیگر آمریکا از تمامیت ارضی کل کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و سوریه دفاع می کند و نکته ی دیگر اینکه از دید آمریکا پ.ک.ک همچنان یک سازمان تروریستی است .
سفیر سابق آمریکا در عراق افزود: هر چند نگرش ما نسبت به PYD متفاوت است اما از روابط مستحکم بین PYD و پ.ک.ک نگرانیم , ترکیه هم از این موضوع نگران است و با این وضعیت موجود PYD نمی تواند در پروسه صلح و آینده سوریه نقشی داشته باشد مگر اینکه این وضعیت تغییر کند.

این مقام مسئول آمریکا در خصوص آینده سوریه و نقش کردها نیز چنین پاسخ داد: احتمال زیادی وجود دارد که وضعیت به سمت و سویی مشابه حکومت اقلیم کردستان عراق پیش برود اما نمی توان در حال حاضر پیش بینی درستی ارائه کرد. این موضوع به اتخاذ یک موضع مشترک از سوی دمشق، آنکارا، مسکو، واشنگتن و تهران بستگی دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی