سایز متن   /

سرویس ترکیه- مصطفی کاراسو در اظهاراتی مدعی شد که ترکیه صرفا برای دشمنی با پ.ک.ک از رئیس اقلیم کردستان عراق استقبال می کنند در حالی که پیشتر وی را رئیس یک قبیله می نامیدند.
به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، مصطفی کاراسو، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در گفتگو با فرات نیوز گفت: در شرایطی که سیاست ‌مداران کرد ترکیه زندانی می‌ شوند، در شرایطی که روستاها و خانه ‌ها ویران می ‌شوند و در شرایطی که این ‌چنین بر نمایندگان مردم (حزب دموکراتیک خلق ها) سرکوب و ممنوعیت اعمال می ‌شود، باید تمامی مردم به خیابان ها و کوچه ها آمده و مقاومت کنند.
 وی در ادامه اظهارات خود به سفر مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به آنکارا نیز اشاره کرده و افزود: بارزانی اکنون به آنکارا می ‌رود و در آنجا مورد استقبال قرار  می گیرد. سوال اینجاست که چرا از وی استقبال می‌ کنند؟ به این شخص تا دیروز رئیس قبیله و القابی امثال این داده می شد، اما اکنون در آنکارا از وی استقبال می کنند. علت آن تنها این ‌است که اکنون در برابر ترکیه مبارزه و مقاومت وجود دارد. اگر چنین مبارزاتی وجود نداشته باشد کردها را به شدت سرکوب خواهند کرد و هیچ حرمتی برای آن‌ ها قائل نخواهند شد. دولت ترکیه در تلاش است تا کردها در برابر آنان تسلیم شده و تعظیم کنند. آنچه در روستای کورو کوی هم‌ اکنون انجام می ‌گیرد، تلاش برای عملی کردن یک نمونه از آن است. آن ‌ها دشمن کردها هستند و اگر تنها به ‌دلیل ضدیت با پ.ک.ک نباشد، هیچ‌وقت از بارزانی دعوت نمی ‌کنند و در آنکارا از وی استقبال نمی ‌کنند.
کاراسو به سیستم ریاستی در ترکیه و رفراندم قانون اساسی نیز اشاره کرده و خاطرنشان کرد: موضعی که هم ‌اکنون در روستای کورو کوی شاهد هستیم، موضع دولت ترکیه و حکومت حزب عدالت و توسعه است. نمود نظام ریاستی در ترکیه را می ‌توان هم ‌اکنون به ‌خوبی در روستای کورو کوی دید. به هزار دلیل باید به این رفراندم “نه” گفت؛ هیچ دلیلی برای گفتن “آری” به این رفراندم وجود ندارد. چیزی که از آن به ‌عنوان اقتدار و ریاست جمهوری قوی یاد می کنند دقیقاً برابر با دیکتاتوری ا‌ست.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی