سایز متن   /

وزارت دفاع آمریکا تعداد دیگری تانک و زره پوش به مناطق کردنشین سوریه ارسال کرده که در اختیار نیروهای سوریه دمکراتیک با محوریت شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه قرار گرفته است.
گزارش کورد پاریز به نقل سایت خبری Rojavanews گفته می شود که تسلیحات و تجهزات جنگی به منظور عملیات آزادسازی رقه به این گروه تحویل داده شده اند.

این د رحالیست که چند روز قبل جوزف ووتل فرمانده ارتش آمریکا در خاورمیانه از مناطق تحت کنترل پ.ک.ک در سوریه دیدار کرده است. روز چهارشنبه گذشته هم سناتور جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکا مخفیانه به مناطق کوردنشین سوریه سفر کرد و با فرمانده نیروهای سوریه دمکرات و نیروهای آمریکایی نشستی را برگزار کرده بود.
گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز ۲۹ آبان اعلام کرد : ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند. این کمک ها شامل سلاح، مهمات و خودروهای زرهی است که از طریق شهر قامشلی به حومه رقه منتقل و به نیروهای کُرد تحویل داده شده است.

پایگاه خبری کُردی Basnuce نیز اخیراً اعلام کرد : آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .
مقامات ترکیه می گویند: پذیرفته نیست تحت پوشش مبارزه با داعش، سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد. مطبوعات ترکیه نیز دولت آمریکا را به رفتار فریبکارانه متهم می کنند که از یک سو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی واشنگتن قرار داده است و از سوی دیگر سلاح نظامی در اختیار این گروه قرار می دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی