سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: ترکیه با قانون اساسی جدید از شر سازمان فتح الله گولن و سازمان جدایی طلب پ ک ک و گروه تروریستی داعش نجات خواهد یافت.

به گزارش کورد پاریز بینالی ایلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: با تائید قانون اساسی جدید ترکیه در همه پرسی شما شاهد یک ترکیه جدید خواهید بود و آینده ای روشن در انتظار جوانان کشور است.
نخست وزیر ترکیه همچنین با اشاره به مخالفت حزب جمهوریخواه (CHP) با افزایش تعداد کرسی های پارلمان ترکیه، گفت: با توجه به جمعیت ۸۰ میلیونی ترکیه افزایش تعداد کرسی های پارلمان از ۵۵۰ به کرسی۶۰۰ یک اقدام طبیعی است در حالی که در سال ۱۹۹۵ حزب جمهوریخواه با همکاری سایر احزاب در حالیکه ترکیه ۵۹ میلیون جمعیت داشت ۱۰۰ کرسی به تعداد کرسی های پارلمان افزودند اما حالا از حزب عدالت و توسعه انتقاد می کنند.
نمایندگان پارلمان ترکیه روز شنبه (۲۱ ژانویه) لایحه جنجالی تغییر قانون اساسی این کشور را با ائتلاف حزب «عدالت و توسعه» و حزب «حرکت ملی‌گرا» تصویب کردند که راه را برای برگزاری همه‌پرسی تأیید قانون اساسی جدید باز می‌کند. لایحه‌ای که به موجب آن زمینه برای افزایش اختیارات رئیس‌جمهور در پارلمان ترکیه فراهم شده و نظام سیاسی ترکیه از پارلمانی به ریاستی تغییر می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی