سایز متن   /

یکی از رهبران شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) و عضو هیأت اپوزسیون سوریه در نشست ژنو۴ گفت: پ.ک.ک و شاخه سوری آن موسوم به PYD دو حزب کردی نیستند چرا که آنها پروژه ی دیگری دارند که در خدمت منافع کردها نیست.
به گزارش کورد پاریز به نقل از hewalpress عبدالحکیم بشار گفت: مسئولان پ.ک.ک از پروژه ی دمکراسی سخن می رانند و این خود اشتباه بزرگی است و به معنی خارج شدن از محدوده فعالیت های جنبش میهنی کردهاست. پ.ک.ک از کردها تنها به عنوان محرکه و سوخت در جنگ ها استفاده می کند بدون آنکه هیچ پروژه ی ملی و میهنی را داشته باشد.

بشار درباره شرکت شاخه نظامی پ.ک.ک در عملیات آزادسازی رقه و دیرالزو هم گفت: جنگ رقه و دیرالزور سیاسی و نظامی است و ربطی به مسئله ی کُردی ندارند. مسئولان پ.ک.ک از طرح مسئله ملی خود (نسئله کُردها) شرم دارند و در همان حال داعیه ملت دمکراتیک را دارند، اما واقعیت این است که چنین ملتی در حقیقت وجود ندارد و کسی هم نمی داند آنها چطور می خواهند بین مردم برادری برقرار کنند. آیا با جنگ، راهزنی و ربودن جوانان کُرد و احداث ده ها زندان و دستگیری صدها نفر از آزادیخواهان می توان بین مردم برادری ایجاد کرد ؟
عبدالحکیم بشار در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: مسئولان پ.ک.ک هر گاه ۱۰ نفر از سران سیاسی احزاب متشکل در شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) را آزاد می کنند ۱۰ تن دیگر را بازداشت می کنند. کسانی در حال حاضر در زندان به سر می برند که سالها برای احقاق حقوق کردها فعالیت کرده اند.
وی تصریح کرد: PYD (شاخه پ.ک.ک در سوریه) در حال حاضر نیروی متفق آمریکاست و عمر این اتحاد نیز به عمر جنگ و عمر داعش بستگی دارد. پس از نابودی داعش دیگر ائتلافی بین آمریکا و PYD باقی نخواهد ماند چراکه آمریکا تمامی موارد نقض حقوق بشر که توسط PYD صورت می گیرد را می بیند و می داند که PYD کودکان زیر ۱۸ سال را به خدمت می گیرد و مسلح می کند .لذا این مسائل و ده ها موضوع دیگر گواهی بر آن خواهند بود که با پایان داعش پایان PYD و پ.ک.ک هم در سوریه فرا خواهد رسید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی