سایز متن   /

اهالی مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق از شروع مجدد جنگ و درگیری بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه احساس خطر می کنند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از سومریه نیوز ساکنان روستاهای کوهپایه قندیل در شمال عراق می گویند: درگیری پ.ک.ک و ارتش ترکیه تاثیرات منفی بر زندگی و معیشت ما دارد و سبب آواره شدن مردم از روستاها می شود.
یکی از اهالی روستای زارگلی در کوهپایه های قندیل می گوید: بمباران مداوم جنگنده های ترکیه در این مناطق به بهانه انهدام مواضع پ.ک.ک تاثیرات منفی زیادی بر زندگی و معیشت مردم دارد.
اسماعیل زارگلی می گوید: طی دوسال گذشته دهها خانواده روستاهایشان را از ترس بمباران ترک کرده اند. جدا ازآن شمار زیادی از اهالی کشته و زخمی شده اند و متحمل خسارات مادی بسیاری شده اند.
مردم این منطقه می گویند که تبدیل شدن منطقه ی زندگی ما به میدان جنگ زمینی پ.ک.ک و ترکیه سبب به وجود آمدن وضعیت بسیار بدی شده است. مردم عادی قربانیان اصلی هستند .
مخفیگاه ها و پایگاه های پ.ک.ک در مناطق مرزی اقلیم کردستان عراق و ترکیه قرار دارند که از دهه ی ۱۹۹۰ میلادی کوهستان های قندیل در مثلث مرزی میان ترکیه و ایران و عراق به عنوان پایگاه و مامن این گروه تبدیل شده است.
مسئول بخش مطبوعات و اطلاع رسانی در ناحیه دیرلوک واقع در شمال استان دهوک می گوید: اهالی از شروع مجدد جنگ میان ترکیه و پ.ک.ک نگران و هراسانند. شروع جنگ تاثیرات منفی زیادی بر زندگی آنها خواهد گذاشت.
محمود نهیلی می گوید: ساکنان بیش از ۴۰۰ روستا در منطقه آمیدی به دلیل حملات هوایی ترکیه به این منطقه مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند و این موضوع سبب شده مردم در تنگنا قرار گرفته و از لحاظ گذران معیشت دچار مشکلات متعددی شوند و جایی برای زیستن در منطقه که امنیت داشته باشد، ندارند.
مراد کارایلان فرمانده نیروهای نظامی پ.ک.ک روز ۲۳ فوریه گفت: طی سال های اخیر این مناطق به خاطر جنگ پ.ک.ک و ارتش ترکیه به عنوان مناطق پ.ک.ک شناخته شده اند و لذا باید هرکسی در این خصوص آگاه و مطلع باشد که با ارتش ترکیه در راستای منافع شخصی همکاری نکند.
یک منبع موثق از اقلیم کردستان هم می گوید: صدها روستا که در محدوده مرزی عراق و ترکیه قرار دارند و ساکنان آن آواره شده اند که دلیل اصلی آن حملات هوایی ترکیه به این منطقه است و آنها نیز قادر به بازگشت به روستاها و مزارعشان نیستند چرا که امنیت جانی ندارند. علی رغم تمامی این دردسرها که به خاطر حضور پ.ک.ک در منطقه به اهالی تحمیل شده است مزارع و باغاتشان هم خسارات زیادی دیده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی