سایز متن   /

نماینده اقلیم کردستان عراق در پارلمان اروپا اعلام کرد هواداران پ ک ک به دفتر نمایندگی این اقلیم در اروپا حمله کردند.
به گزارش کورد پاریز به نقل از باسنیوز چند ساعت پس از درگیری بین گروههای وابسته به پ ک ک و پیشمرگه های وابسته به بارزانی در شنگال هواداران پ ک ک به دفتر نمایندگی اقلیم کردستان عراق در مقر اتحادیه اروپا در بروکسل حمله کردند.
در همین زمینه دلاور آزگه ای نماینده اقلیم کردستان عراق در پارلمان اروپا گفت: معمولا قبلا از تظاهرات مطلع می شویم اما این افراد بدون اطلاع ما و پلیس بلژیک اقدام کردند. حدود ۲۰ الی ۲۵ نفر بودند که شعارهای زشت سر می دادند. پلیس بلژیک اعلام کرده است حمله کنندگان را مورد بازجویی قرار خواهد داد.
همزمان خبرگزاری ILKHA نیز اعلام کرد: پس از درگیری روز جمعه بین پ ک ک و پیشمرگه های روژ در شنگال اعضای مسلح شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD) به مراکز احزاب و گروههای کردی وابسته به بارزانی در شهرهای کردنشین سوریه حمله کرده و دفاتر آنها را آتش زدند. این خبرگزاری گزارش داد که دفاتر حزب اتحاد کردستان سوریه و حزب دموکرات کردستان سوریه به آتش کشیده شدند. همچنین اعضای پ.ک.ک به دفتر شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) نیز حمله کردند.

نیروهای پیشمرگه سوری موسوم به لشکر روژ و عناصر مسلح پ.ک.ک در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری در منطقه «خانی سوری» در نزدیکی ناحیه «سنونی» شهر سنجار (شنگال)، روی داد که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید.
در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.
لشکر ۱۵ هزار نفری “روژ” که از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است بازوی نظامی “شورای میهنی کردهای سوریه” موسوم به ENKS محسوب می شود. پ.ک.ک با حضور هرگونه نیروی نظامی خارج از کنترل خود به مناطق کردنشین سوریه مخالف است اما ENKS به عنوان اصلی ترین رقیب پ.ک.ک بر بازگشت لشکر روژ به سوریه تاکید دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی