سایز متن   /

بین رئیس شاخه پ.ک.ک در سوریه (PYD)  و سران پ.ک.ک در قندیل اختلافات شدیدی بوجود آمده است.

گزارش کورد پاریز به نقل از یک منبع مطلع حاکیست پ.ک.ک با صدور ابلاغیه ای میزان اختیارات صالح مسلم رئیس شاخه پ.ک.ک در سوریه که با نام حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) فعالیت می کند را در زمینه عزل و نصب های حزبی و تعیین مقامات محلی در مناطق کردنشین سوریه کاهش داده است  و همین موضوع باعث بروز اختلاف بین صالح مسلم و پ.ک.ک شده است.  برخی از مسئولان پلاتفرم جنبش دموکراتیک (TEVDEM) وابسته به پ.ک.ک نیز ضمن تائید این موضوع اعلام کردند اکثر مسئولان TEVDEM با کاهش اختیارات صالح مسلم مخالف هستند اما این دستور از قندیل صادر شده است.

در همین حال شلال گدو که به عنوان نماینده شورای میهنی کردهای سوریه ENKS در هیئت مخالفان سوریه برای مذاکرات حضور دارد نیز گفت:  در پ.ک.ک یک مرکز وجود دارد که همه تصمیم های مربوط به PYD در این مرکز اتخاذ می شود. وی افزود هر چند  تاکنون به صورت رسمی در مورد برکناری صالح مسلم چیزی منتشر نشده اما تا آنجا که ما می دانیم وی را سلب مسئولیت کرده اند.

اخیرا اسنادی درباره دیدارهای مخفیانه صالح مسلم با دستگاه اطلاعاتی – امنیتی دولت بشار اسد موسوم به استخبارات منتشر شده بود که مسئولان عالی رتبه پ.ک.ک در قندیل از انجام این دیدارها بی اطلاع بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی