- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

استفاده از پ.ی.د در مبارزه با داعش مانند شلیک کردن به پای خود است

سرویس ترکیه- سخنگوی رجب طیب اردوغان عنوان کرد: استفاده از گروه کرد شاخه پ ک ک سوریه در مبارزه باداعش مانند شلیک به پای خود است.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه عنوان کرد: استفاده از حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مانند شلیک کردن به پای خود است. اکنون در درون دولت آمریکا شاهد نظرات مختلف مقامات در خصوص این مسئله هستیم. در اظهاراتی که از سوی مقامات منتشر  می شود این تضاد و تناقض را می توان به راحتی مشاهده کرد. از یک طرف اعلام می کنند که حساسیت های ترکیه را در نظر خواهیم گرفت ولی از طرف دیگر نیز اظهاراتی مبنی بر تداوم همکاری ها و حمایت های آمریکا از شاخه پ ک ک سوریه/شاخه پ ک ک ترکیه به گوش می رسد. نقشه ای که ما طراحی کردیم بسیار واضح است، رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح ترکیه در دیدار با همتایان آمریکایی و روسی خود این طرح را به آنان ارائه داده است.
وی گفت: در حال حاضر در خصوص عملیات رقه، گروه های شرکت کننده در این عملیات و چگونگی آن به صورت کامل قطعی نشده است. مذاکرات و دیدارها ادامه دارد. پیشنهاد ما روی میز مذاکرات است. عناصر شاخه پ ک ک سوریه/شاخه پ ک ک ترکیه باید کاملا از منبج خارج شده و به شرق رود فرات عقب نشینی کنند. اگر در خصوص حفظ تمامیت ارضی سوریه متفق القول هستند و خواستار درگیری قومیتی و جنگ های مشابه نیستند؛ کارهایی که باید انجام دهند معلوم است.
کالین تصریح کرد: مبارزه با ترور در عراق نیز بسیار مهم است. ما به وسیله کمپ بعشیقه و سایر ابزارهایمان به مبارزه با ترور در این کشور کمک کرده ایم. آزادی ساختمان کنسولگری ترکیه در موصل بسیار مهم بود. از اینجا عنوان می کنیم در کنار دولت عراق هستیم.