سایز متن   /

نیروهای امنیتی وابسته به حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) قصد دارند ۲۸ خانواده آوارگان کرد ترکیه که متهم به طرفداری از پ.ک.ک هستند را از شهر زاخو در استان دهوک اخراج کنند.

 به گزارش کورد پاریز به نقل از ملت پرس این آوارگان کرد ترکیه در دهه ی ۹۰ میلادی قرن گذشته به خاطر درگیری ها بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه آواره شدند  و به شهر زاخو در اقلیم کردستان پناه آوردند.

رسانه های پ.ک.ک اعلام کردند: براساس اطلاعات دریافتی، نیروهای امنیتی پارتی در شهر زاخو طی سه روز گذشته به ۲۸ خانواده کرد ترکیه ساکن زاخو اعلام کرده اند که شما طرفدار پ.ک.ک هستید و باید زاخو را ترک کنید.

نیروهای امنیتی پارتی  به آنها اعلام کرده اند که باید ظرف  روز۱۵ آینده خود را به ترکیه تحویل دهند و اگر این کار را نکنند تمامی اموال و دارایی هایشان مصادره خواهد شد و با بکارگیری زور بیرون رانده خواهند شد.

این خانواده ها می گویند که به دلیل ظلم ترکیه مجبور شده ایم به اینجا پناه بیاوریم و به هیچ عنوان خود را به ترکیه تحویل نخواهیم کرد. آنها درخواست زمان بیشتری کرده اند.

گفتنی است به دلیل خشونت ها و درگیری های چندین ساله بین پ.ک.ک . ارتش ترکیه در مناطق کردنشین این کشور صدها روستا را ویران شد و هزاران خانواده مجبور به ترکی محل زندگی خود شدند که حدود ۲۰۰ خانواده از آنها در زاخو ساکن هستند. این خانواده ها از سال ۱۹۹۶ در زاخو سکونت دارند.

نیروهای پیشمرگه کردهای سوریه موسوم به لشکر روژ وابسته به پارتی و عناصر مسلح پ.ک.ک روز جمعه ۱۳ اسفند در منطقه خانه سور از توابع شهر شنگال در غرب عراق و نزدیک مرز سوریه با یکدیگر درگیر شدند که به کشته و زخمی شدن چندین تن از دو طرف انجامید.
در پی این درگیری تنش بین پارتی و پ.ک.ک وارد مرحله جدیدی شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی