سایز متن   /

همزمان با افزایش درخواست ها برای خروج پ.ک.ک از اقلیم کردستان عراق، منابع خبری از تلاش گوران و پ.ک.ک برای برگزاری تظاهرات مشترک در شهر سلیمانیه خبر می دهند.

به گزارش کورد پاریز، سایر خبری – تحلیلی وشه در اقلیم کردستان عراق نوشت: مردم شهر سلیمانیه از پ.ک.ک می خواهند که  شعله های جنگ داخلی را برافروخته نکند و امنیت و آرامش اقلیم کردستان را مدنظر داشته باشد اما جنبش تغییر (گوران) با پ.ک.ک  در صدد برنامه ریزی برای برگزاری تظاهرات هستند.

وشه می نویسد: مردم اقلیم کردستان به خاطر درگیری های اخیر در شنگال معترض هستند و معتقدند نباید پ.ک.ک عامل اینگونه ناآرامی ها باشد.

صالح محمود ۴۵ ساله معلم در یکی از مدارس سلیمانیه با اشاره به اینکه کردها هیچ نفعی از جنگ برادرکشی نخواهند برد، گفت: لازم است تمامی طرف های درگیر برای جلوگیری از وقوع این جنگ تلاش کنند. وی گفت: آنطور که مشخص است پ.ک.ک قصد عقب نشینی از شنگال را ندارد و اقلیم کردستان نیز چنین موضوعی را نمی پذیرد، پس لازم است پ.ک.ک آرامش و امنیت اقلیم را مدنظر داشته باشد و از شنگال خارج شود. چرا لطیف ۲۸ ساله کارمند نهاد روشنفکری سلیمانیه هم گفت: عقب نشینی پ.ک.ک از شنگال نه تنها مایه ی ننگ نیست بلکه برای کسانی که تلاش می کنند این جنگ ناخواسته روی ندهد مایه سرافرازی است.

در مطلب وشه می خوانیم: از سوی دیگر گوران پس از مایوس شدن از یکیتی و اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی؛ اکنون با همراهی پ.ک.ک قصد برنامه ریزی برای تظاهراتی گسترده تر و سازمان یافته تر در سلیمانیه را دارد تا به نارضایتی ها دامن بزند. فاصل بشارتی عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان عراق پارتی می گوید: اعضا و طرفداران گوران و پ.ک.ک در تظاهرات در کنار هم هستند و این خود باعث ایجاد شک و گمان می شود. قبلا هم این دو حزب با هم همکار داشته اند و احتمال اینکه بخواهند نقشه ا یی برای گسترش نارضایتی ها طراحی کنند بسیار قوی است.

شورش حاجی سخنگوی گوران با اشاره به اینکه روابطشان با پ.ک.ک خوب است اما این موضوع را رد می کند. حاجی گفت:  این سخنان دور از واقعیت است و در استراتژی گوران هیچ تلاشی در راستای ناامن کردن اقلیم وجود ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی