سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز؛ سوم مارس و در بحبوحه درگیری میان پیکارجویان پ.ک.ک و پیشمرگه های وابسته به بارزانی در شنگال خبری بصودت محدود منتشر شد که یک خبرنگار که بعد ها مشخص شد وابستگی تشکیلاتی با پ.ک.ک و شاخه های مختلف و مرتبط با آن دارد توسط پیشمرگه های کرد وابسته به بارزانی زخمی شده است. این خبر در میان انبوه اخبار درگیری های میان پیشمرگه های وابسته به بارزانی و پیکارجویان پ.ک.ک چندان مورد توجه قرار نگرفت . اما روز ۲۳ مارس که مصادف با سوم فروردین ماه ۱۳۹۶ بود، توسط رسانه های وابسته و همسو با پ.ک.ک اعلام گردید که ابن رورنامه نگار که طوبا اکیلماز نام دارد و بنا به ادعای پ.ک.ک با نام مستعار نوژیان ارهان عضو تشکیلاتی پ.ک.ک بوده است در حسکه کشته شده است. خبرنگار اختصاصی کوردپاریز از سلیمانیه اخباری را برای ما ارسال کرده است که نشان می دهد این خبرنگار پس از آن که بدنبال درگیری های نیروهای وابسته به بارزانی و پ.ک.ک در خانه سور زخمی میشود، بلافاصله به حسکه در سوریه منتقل میشود. اخبار تکمیلی حاکی است، این خبرنگار کرد که از کردهای ترکیه و از اهالی منطقە حیلوان در حومە رحا می باشد جاسوس سرویس اطلاعاتی ترکیه موسوم به میت بوده که توانسته در میان نیروهای پ.ک.ک نفوذ کند و نیروهای پ.ک.ک پس از آنکه این خبرنگار زخمی میشود متوجه ارتباطات وی با سرویس اطلاعاتی ترکیه می شوند. بر اساس سناریویی که در سطح سران پیکارجویان پ.ک.ک طراحی میشود، خبرنگار مذکور برای بازجویی به سوریه منتقل میشود و تحت بازجویی و شکنجه قرار میگیرد ولیکن از وی اطلاعات قابل توجهی بدست نمی آید و فرمان اعدام وی توسط شورای پ.ک.ک صادر میشود. این خبرنگار در روز ۲۰ مارس در خانه ای که تحت بازجویی نفرات پ.ک.ک بوده است در حسکه تیرباران میشود و تصمیم گیری میشود که با اعلام مرگ او از فضای تبلیغاتی این خبر در راستای فضا سازی علیه پیشمرگه های وابسته به بلرزانی استفاده شود.
گزارش خبرنگار اختصاصی کوردپاریز در سلیمانیه اشاره می کند که، در هیچ یک از بیانیه های صادره از سوی پ.ک.ک و شاخه های وابسته اشاره ای به اتفاقات پس از انتقال ابن خبرنگار به سوریه نشده است و از همه مهمتر هیچ تصویری از او در حین مداوا و جنازه او نیز منتشر نشده است.
اوضاع سیاسی و امنیتی در اقلیم کردستان عراق بواسطه حضور و فعالیت آزادانه گروه های مسلح کرد در شرایط نامطلوبی قرار دارد و این در حالی است که اوضاع اقتصادی این منطقه نیز با بحرانهای جدی روبرو است. روزانه تعداد قابل تاملی از شهروندان غیرنظامی توسط گروه های مسلح کرد ناپدید یا کشته میشوند و حکومت اقلیم کردستان در عراق توانایی تامین امنیت شهروندان خود را ندارد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی