سایز متن   /

کوردپاریز – در تاریخ دهم دسامبر سال میلادی گذشته، بر اساس گزارش رسمی شاخه نظامی پ.ک.ک یکی از اعضای پژاک که تحت کنترل پ.ک.ک فعالیت می کند به نام جلال منصوری از اهالی سنندج که نزدیک به ۸ سال در میان پیکارجویان پ.ک.ک وپژاک حضور داشته است در یک عملیات انتحاری از پیش طراحی شده علیه نظامیان ترکیه خود را منفجر کرده و در دم جان خود را از دست داده  است. پ.ک.ک در بیانیه رسمی خود این اقدام انتحاری را عملیات فدایی نامیده است .

عملیات فدایی در پ.ک.ک در واقع به معنای فدا کردن اعضای پ.ک.ک برای شخص عبداله اوجالان تعریف میشود و روزها و ماه ها در دوره های آموزشی افراد خاصی برای این کار مد نظر قرار میگیرند و پ.ک.ک تلاش میکند تا این افراد را برای عملیات انتحاری آماده نماید. اما در مورد جلال منصوری قربانی این اقدام خشونت بار و غیر انسانی اطلاعات جدیدی بدست خبرنگار کوردپاریز رسیده است که نشان می دهد این فرد که با نام تشکیلاتی زردشت جیلو در پ.ک.ک و پژاک حضور داشته است در سال ۲۰۰۸ به عضویت این گروه جدایی طلب درآمده است .

یک عضو سابق پ.ک.ک و پژاک به خبرنگار کوردپاریز گفته است ؛ جلال منصوری از همان مقطع عضویت در این گروه دارای اختلالات روحی بوده است. وی که شناخت خوبی از جلال دارد این اطلاعات را در اختیار خبرنگار کوردپاریز قرار داده است. بر اساس این اطلاعات؛ از همان ابتدای عضویت، پ.ک.ک و پژاک جلال را در کارهای سخت و طاقت فرسا بکار می گرفته اند و چون وی توانایی حضور در کلاسها را نداشته است و چندین بار که به او اسلحه داده بودند اقدام به تیر اندازی بدون هدف کرده بود، از او مثل یک کارگر برای هر کاری استفاده می کردند. جلال در کمپ های مختلفی حضور داشته و بسیاری از نفرات پ.ک.ک و پژاک او را می شناسند. متاسفانه  او همواره مورد مضحکه و اسباب تفریح سایر کادرهای گروه بود و جلال گاهی نیز از این رفتارها اظهار ناراحتی می کرد.
جلال منصوری که در پ.ک.ک و پژاک به نام جیلو شناخته می شد چند بار برای عملیات انتحاری انتخاب شده بود ولی او اصلا قابل اعتماد نبود و این به آن جهت بود که جلال نمیتوانست در لحظه موعود درست تصمیم بگیرد. در مورد عملیاتی که جلال جان خود را در آن از دست داد از یک سیستم کنترل از راه دور استفاده کردند و اصلا به جلال نگفتند که قرار است ماشینی که او سوار است منفجر شود. به جلال می گویند تو با ماشین حرکت میکنی و سایر نفرات هم از جهات دیگر حمله می کنند و زمانی که ماشین جلال به نقطه موردنظر می رسد او و ماشین را منفجر می کنند. این کار را در ساعت های آخر شب انجام دادند و قبل از آن داروهای متعددی به جلال دادند.
این رفتار پ.ک.ک شباهت عجیبی به نوع و شیوه استفاده از نفراتی که داعش برای اقدامات تروریستی خود استفاده می کند دارد .به نظر می رسد پ.ک.ک نیز با سوء استفاده از بیماران روحی و روانی از آنها برای اقدامات خشونت بار انتحاری خود بهره کشی می کند. این مسئله ای است از منظر نهادهای حقوق بشری مورد غفلت قرار گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی