سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز ، اقدام اخیر استاندار کردتبار کرکوک، در افراشتن پرچم اقلیم کردستان در کنار پرچم عراق بر تمامی ساختمان ادارات دولتی در این استان، باعث بالاگرفتن اختلافات بین کردها و ترکمن ها در این استان بحران زای غنی از نفت شده است.
بالاگرفتن اختلافات بین کردها و ترکمن ها در کرکوک
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، احزاب و جریان های سیاسی ترکمن شنبه گذشته دریک نشست مشترک درکرکوک، با مصوبه ۱۴ مارس ۲۰۱۷ استاندار کرکوک در افراشتن پرچم اقلیم کردستان بر ساختمان ادارات دولتی استان کرکوک مخالفت کردند.
این جریان ها و احزاب سیاسی ترکمن به همین اکتفا نکرده، بلکه تهدید به نافرمانی مدنی در این استان کرده و دانش آموزان و دانشجویان را به عدم حضور در کلاس های درس فراخواندند.
از طرفی یکی از نمایندگان پارلمان از استان کرکوک امروز دوشنبه برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در کرکوک فراخوان داد.
‘نیازی معمار اوغلو’ تصمیم استاندار کرکوک را در برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در کنار پرچم ملی، نقض قانون اساسی و نادیده گرفتن حقوق ترکمنان در این استان دانست.
این درحالیست که برخی ترکمنان مانند ‘اکرم الترزی’ از نمایندگان سابق پارلمان عراق تاکید کرده است که کرکوک یک شهر ترکمن نشین است.
اما ‘طارق حرب’ حقوقدان برجسته عراق طی بیانیه ای، بخشنامه استاندار کرکوک راکه از اعضای برجسته حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است، از حیث قانونی، مخالف قانون اساسی عراق دانست.
وی گفت که کرکوک از حیث قانون جزیی از خاک اقلیم کردستان عراق نیست بلکه جزو مناطق مورد اختلاف است و افراشته شدن پرچم اقلیم در کنار پرچم عراق، نقض قانون اساسی است.
ترکمنان عراق در حالی که تهدید به تشدید مواضع خود علیه بخشنامه استاندار کردتبار کرکوک کرده اند، اما هنوز استاندار و حزب وی و دیگر احزاب کرد عراق در قبال این بخشنامه صادره، هیچ گونه موضع روشن یا عقب نشینی محسوسی نشان نداده اند.
برخی از ادارات دولتی در کرکوک از ۲۱ مارس همزمان با جشن های نوروزی، پرچم اقلیم کردستان عراق را بر فراز برخی از ساختمان های دولتی بالا بردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی