سایز متن   /

یک عضو شورای میهنی کوردهای سوریه (ENKS) می گوید:  پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه دو محموله عظیم نفتی را بوسیله تانکر صادر کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه خبری Xwakurk، جدعان علی عضو شورای میهنی کوردهای سوریه (ENKS) گفت: توافقی میان پ.ک.ک و ترکیه با اطلاع دولت بشار اسد امضا شده است که طبق آن نفت مناطق کردنشین سوریه از طریق تانکرهای مخصوص به ترکیه صادر و توسط شرکت نفتی داماد رجب طیب اردوغان خریداری می شود و بقیه هم به دمشق ارسال می شود.

این عضو ENKS می گوید: اطلاعاتی وجود دارد که درآمد حاصله از فروش نفت به حساب حکومت بشار اسد واریز می شود و شاخه پ.ک.ک در سوریه تنها دستمزد انتقال و محافظت دریافت می کند. این پروسه با نظارت وزارت نفت سوریه اجرا می شود. چند متخصص در این زمینه نظارت می کنند اما محافظان و تانکرها متعلق به پ.ک.ک هستند.

 جدعان علی افزود: تمامی درآمدی که شاخه پ.ک.ک در سوریه برای حمل و نقل و نگهبانی در این زمینه دریافت می کند مستقیما به قندیل ارسال می شود و با تصمیم قندیل مقداری از پول به عنوان مخارج شاخه پ.ک.ک در سوریه پرداخت می شود و قندیل در حقیقت مرکز تصمیم گیری درخصوص سیاست ، دارایی و امور نظامی شاخه های پ.ک.ک  است. بدین شیوه تنها یک دینار هم عاید مردم مناطق کردنشین سوریه نمی شود و براساس این توافق ترکیه مستقیما به پ.ک.ک پولی پرداخت نمی کند بلکه پول به حساب وزارت نفت سوریه واریز می شود و از آنجا نیز دستمزد نگهبانی و حمل و نقل تانکرها به شاخه پ.ک.ک در سوریه پرداخت می شود.

پیش از این منابع خبری کردی گزارش داده  بودند که نفت استخراج شده از چاه های منطقه الرمیلان که تحت کنترل پ.ک.ک قرار دارد از سوی واسطه ها و تاجران وابسته به پ.ک.ک به مناطقی همچون: الباب، منبج و دمشق فروخته می شود اما کردها ی سوریه با کمبود سوخت مواجه هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی