سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه درباره برافراشتن پرچم اقلیم کردستان عراق در شهر کرکوک، به حکومت اقلیم کردستان هشدار داد و گفت: کرکوک تنها شهر کردها نیست و اگر پرچم را پائین نیاورید روابط ما به هم خواهد خورد و کردها هم باید هزینه بسیار سنگینی بابت این اقدام خود بپردازند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه رسانه ای سلیمانیه (SNNC) رجب طیب اردوغان گفت:  ما با برافراشتن پرچم اقلیم کردستان در شهر کرکوک مخالف هستیم و باید بلافاصله این تصمیم لغو شود. اگر پرچم کردستان در کرکوک پائین آورده نشود تاثیرات مخربی بر روابط ما و اقلیم کردستان خواهد گذاشت.

در پی مصوبه جنجالی شورای استانی کرکوک، پرچم اقلیم کردستان عراق در کنار پرچم عراق در نهادهای عمومی شهر کرکوک بر افراشته شد، اما مجلس عراق این اقدام را محکوم کرد. شهر کرکوک که در آن اقوام کرد، ترکمن، عرب و برخی اقلیت های دیگر زندگی می کنند جزو مناطق مورد منازعه بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق است. دولت عراق کرکوک را از نظر اداری تابع حکومت مرکزی می داند .

حکومت محلی کردستان عراق تلاش دارد تا منطقه کرکوک که  بغداد و اربیل بر سر آن نزاع دارند را به منطقه کردستان عراق الحاق کنند. پیش تر  سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرده بود این اقدام باعث مشکل میان اقشار مختلف می‌شود.

 در همین حال بخشی از ترکمن های کرکوک که ضد برافراشتن پرچم کردستان هستند؛ اقدام به برگزاری راهپیمایی کردند. ترکمن های کرکوک با اجتماع مقابل ساختمان شورای کرکوک نسبت به برافراشتن پرچم کردستان در ساختمان های دولتی اعتراض کردند.

گفتنی است برافراشتن پرچم کردستان بر فراز ساختمان های اداری و حکومتی کرکوک سبب نارضایتی جبهه ترکنی و چند جناح دیگر شد. ترکمن های کرکوک از حمایت ترکیه برخوردارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی