سایز متن   /

ییلدیریم در اظهاراتی با تاکید بر حذف کلی پ.ک.ک از جغرافیای منطقه اظهار کرد: کسانی که قصد دارند میان ترکها و کردهای ترکیه نفاق بیندازند از پ.ک.ک بهره می برند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری دوغان، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه که به شرناخ سفر کرده است در اظهاراتی با اشاره به مبارزه دولت ترکیه با پ.ک.ک عنوان کرد: نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها که نقش شاگرد کوه قندیل را بازی می کنند به اروپا رفته و از ترکیه به اروپا شکایت می کنند. می گویند دولت جزیره و شرناخ را به آتش کشیده است. اروپا می تواند فریب شما را بخورد ولی شهروندان ما در این جا می دانند که این کارها را چه کسانی انجام داده است. اگر قرار است در این کشور سیاست را در اولویت قرار دهید، به جای کوه قندیل به ملت تکیه خواهید کرد. آنها تاوان کارهایی که کرده اند را پس خواهند داد. پ.ک.ک تمام خواهد شد و ترکیه نفس راحتی خواهد کشید. تخریب ها را به بهترین شکل نوسازی خواهیم کرد. کوچه ها و خیابان ها را زیباتر از هر زمان دیگر خواهیم ساخت.

وی افزود: صلاح الدین ایوبی یک فرمانده کرد بود، ولی لشکرش را کردها، ترک ها و اعراب تشکیل می داد و بعد از فتح قدس آن شهر را به شهر صلح تبدیل کرد. ترک ها و کردها در طول تاریخ به پیروزی های بزرگی با یکدیگر دست پیدا کرده اند. کسانی که می خواهند میان ترک ها و کردها نفاق بیندازند از پ.ک.ک استفاده می کنند. حزب عدالت و توسعه از سال ۲۰۰۲ تمام سیاست های رد، انکار و نادیده شمردن کردها را پایان داد. موانع بر سر راه زبان و فرهنگ برداشته شد. کتاب های شعر کردی شاعر بزرگ احمد خانی را وزارت فرهنگ ترکیه چاپ می کند. کردها، اعراب و زازاها از هویت خود حس غرور داشته باشند. به پرچم ماه و ستاره ترکیه هم مغرور باشید. ولی پ.ک.ک چه کار می کند، شرناخ را به آتش می کشد، خندق حفر می کند. این ها دوست کردها نیستند دشمن کرد و ترک هستند. آنان نمی توانند به برادری کردها و ترک ها ضرر برسانند. ترک و کرد در این جغرافیا لاینفک هستند

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی