سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شکست پروژه حفر خندق و اعلام سیستم خودگردانی از سوی  پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه گفت: اعضای پ.ک.ک را در همان خندق هایی که خودشان حفر کردند، دفن می کنیم . 

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مردم شهر شانلی اورفا گفت: «شهرداری هایی بودند که از گروه پ.ک.ک حمایت می کردند. آنها چه کردند؟ آیا به برادران کُردمان خدمت کردند؟ تنها خندق حفر کردند و خاکریز علم کردند. اما ما تروریست ها را در خندق هایی که حفر کردند دفن کردیم، دفن می کنیم و دفن خواهیم کرد.»

در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ پ.ک.ک از طریق یکی از سازمان های اقماری خود موسوم به YDG-H که وظیفه عملیاتی کردنِ برنامه های پ.ک.ک در شهرها و روستاها را به عهده دارد، پس از  شکستِ شاخه سیاسی پ.ک.ک یعنی حزب دمکراتیک خلق ها HDP در انتخابات پارلمانی یکم نوامبر ۲۰۱۵ در شهرها و مناطقی همچون:  یوکسک آوا ،  نصیبین، جیزره، سیلوان،  سور و ……  با حفر خندق، اشغال دوایر دولتی، بستن راه های ورودی و سنگربندی در کوچه ها و خیابانها و آتش گشودن به روی نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه،  در این مناطق “خودمدیریتی دمکراتیک” (خودگردانی دمکراتیک) اعلام کرد.

سرانجام پس از چند ماه سیستم خودگردانی دمکراتیک و استراتژی جنگ شهریِ پ.ک.ک بدون آنکه نتیجه ای داشته باشد شکست خورد و  کشته شدن دهها شهروند بیگناه کُرد و آواره شدن هزاران نفر دیگر  یادگار خودگردانی دمکراتیک برای مردم رنجدیده کُرد در کردستان ترکیه بود.  از روز سوم نوامبر ۲۰۱۵ مقررات منع رفت و آمد در برخی شهرهای ترکیه اعلام شد و صدها خانه، مغازه، مدرسه و اماکن عمومی آسیب دید. به دلیل قطع برق و آب، مردم با کمبود مواد غذایی و دارو مواجه شدند و هزاران نفر از ترس جان خود محل سکونت خود را رها کردند. دهها اداره دولتی در آتش سوخت و اعزام بسیاری از بیماران و زخمی شدگان به مراکز درمانی به دلیل مسدود بودن راه ها امکان پذیر نبود.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی