سایز متن   /

رئیس اقلیم کردستان عراق به مناسبت آغاز سال جدید کردهای ایزدی و جشن چهارشنبه سوری پیامی خطاب به پیروان آئین ایزدی صادر کرد.

به گزارش کورد پاریز مسعود بارزانی در بخشی از پیام خود تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم مصیبت های خواهران و برادران ایزدی دوباره تکرار شود.

بارزانی در این پیام کردهای ایزدی را بخشی مهم از اقلیم کردستان توصیف کرد ه و می گوید: کردهای ایزدی در طی تاریخ هویت دینی و قومی خود را حفظ کرده اند.

مسعود بارزانی در بخشی از پیام خود به جنگ پیشمرگه ها و داعش اشاره کرد و افزود: در جشن سال نو باز هم تکرار می کنم مردم کردستان حامی ایزدی ها هستند و اجازه نمی دهیم هیچ طرفی خود را بر کردهای ایزدی تحمیل کند و سرنوشت و آینده آنها فقط به دست خودشان تعیین خواهد شد.

چندی قبل ” انتر کولو ” مسئول مرکز مذهبی و فرهنگی کردهای ایزدی (مرکز لالش)  گفت:  پ ک ک برخلاف مقدسات و  آداب و رسوم کردهای ایزدی رفتار می کند.

وی افزود:  شورای روحانییون ایزدی ها و همه کردهای ایزدی می خواهند پ ک ک شنگال را ترک کند زیرا حضور این گروه در شنگال مانع اصلی بر سر راه بازگشت مردم و بازسازی منطقه است. پ ک ک کودکان و دختران ایزدی را می رباید و پس از انتقال آنها به ارتفاعات قندیل آنها را مسلح می کند و این اقدام برخلاف آداب و رسوم اعتقادی کردهای ایزدی می باشد.

همچنین شورای روحانیون ایزدی و شخصیت های مطرح ایزدی در گردهمایی بزرگ خود در مزار میر شرف الدین که یکی از مزارهای مقدس ایزدی هاست از پ ک ک خواستند تا شنگال را ترک کند. شرکت کنندگان در این گردهمایی تاکید کردند که هرگز جازه نمی دهند تا احزاب وابسته به پ ک ک و گروههای تاسیس شده توسط این گروه کوهستان شنگال را به قندیل دوم تبدیل کنند.

منابع خبری در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند پ.ک.ک ۵ دختر کُرد ایزدی که قصد فرار از پایگاه های این گروه و بازگشت به خانه را داشتند، تیرباران کرد.
پایگاه خبری تحلیلی zhedar نوشت: نوجوانانی که از محلات شنگال توسط نیروهای پ.ک.ک ربوده شده و در قندیل مسلح شده و به مراکز آموزش نظامی و سیاسی منتقل شده بودند، هنگامی که قصد فرار داشتند، از سوی نیروهای این گروه مورد تیرباران شدند. یکی از اعضای شورای شهر شنگال گفت: جسد ۵ دختر ترور شده ایزدی در یک گور دسته جمعی نزدیک یکی از کمپ های پ.ک.ک در منطقه قندیل دفن شده اند و دو تن از دوستان این ۵ دختر ایزدی فاش ساخته اند که آنها قصد فرار از قندیل را داشته اند و مخالف سیاست ها و شیوه زندگی پ.ک.ک بوده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی