سایز متن   /

رئیس جمهور سوریه با هرگونه خودمختاری، خودگردانی یا فدرالی شدن مناطق کردنشین شمال سوریه مخالفت کرد.

به گزارش کورد پاریز بشار اسد در گفتگو با خبرگزاری سانا درخصوص تاسیس منطقه ا یی خودمختار در شمال سوریه  و یا تاسیس نظام فدرالی در این مناطق  موضع خود را بیان کرد و گفت:  اکثر مردم سوریه با نظام فدرالی مخالف هستند و آنرا رد می کنند.

بشار اسد در ادامه افزود: اکنون وضعیت منطقه غیرعادی است و در این وضعیت جنگ و آشوب،  بحث کردن درباره خودمختاری، فدرالی و یا هرنوع سیستم دیگر  بی فایده است و اگر هم چنین موضوعی مطرح شود باید در شرایطی باشد که اوضاع طبیعی و عادی باشد.

اسد گفت: هر چند ما روابط مستقیمی با کردهای سوریه داریم اما اگر در مناطق شمالی سوریه حکمرانی را برای بار دیگر در اختیار بگیرند ما خودمختاری را نخواهیم پذیرفت.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد:  موضوع فدرالی فقط به قانون اساسی سوریه ربط دارد و بهتر است برای حل این مشکل منتظر گفتگوها درباره قانون اساسی جدید باشیم.

اسد در پایان گفت: اکنون در شمال سوریه (شاخه پ.ک.ک در سوریه) می گوید:  ما خودمان حکم می کنیم و این را به عنون بهانه ایی به کار می گیرند و هرزمان این مناطق از سوی دولت مرکزی کنترل شدند این بهانه هم از بین خواهند رفت و قانون اساسی سوریه نیز اجازه خودمختاری به هیچ گروهی نمی دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی