سایز متن   /

بە دلیل وجود پایگاه های گروه پ.ک.ک و نیز فعالیت های مسلحانه این گروه در مناطق مرزی و کوهستانی استان دهوک، حیات وحش این منطقە در معرض انقراض قرار گرفتە است.

 به گزارش کورد پاریز دکتر سلیمان تمر، مسئول سازمان حفاظت از حیوانات در استان دهوک گفت: “حیوانات وحشی این منطقە یا کشتە شدەاند و یا بە مناطق آرام‌تر کوچ کردەاند”.

وی افزود:  بە دلیل حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در مناطق کوهستانی و مرزی استان دهوک، ارتش ترکیە مدام این مناطق را بمباران می‌کند و این نیز ضرر و خسارات جانی و مادی زیادی بە مردم و ساکنین این مناطق رساندە است.  سلیمان تمر در پایان اشارە نمود کە شماری از حیوانات نظیر بز کوهی، آهو، گرک، پلنگ، روباه و خرگوش در معرض انقراض قرار گرفەاند .

خبرگزاری باسنیوز هم می نویسد:  نادر روستی سخنگوی دایره گردشگری در اقلیم کردستان عراق معتقد است: در صورت سفر گردشگران به روستاهای مرزی که در مناطق ناآرام و تحت کنترل پ.ک.ک قرار دارند، ما نمی توانیم امنیت این مناطق مرزی را تضمین کنیم. نادر روستی افزود: به دلیل حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در این مناطق ما قادر نیستیم پروژه های عمرانی و بازسازی را اجرا و یا به پایان برسانیم.   سخنگوی دایره گردشگری در اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: این مناطق، کوهستانی هستند و دارای جاذبه های  گردشگری  و طبیعت زیبایی هستند و چنانچه به این مناطق اهمیت خاصی داده شود درآمدزایی زیادی خواهند داشت.

روستی در ادامه گفت: مناطق مرزی پس از خارج شدن پ.ک.ک یا هر نیروی دیگری به لحاظ گردشگری و کشاورزی احیا خواهند شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی