سایز متن   /

در حالیکه مقامات ترکیه بر اطلاع قبلی حکومت اقلیم کردستان عراق از حمله جنگنده های ترکیه به پایگاه های پ.ک.ک در شنگال (سنجار) در استان نینوای عراق تاکید دارند، یک مقام مسئول در اقلیم کردستان این موضوع را رد کرد.

به گزارش کورد پاریز یک روز پس از حمله جنگنده های ترکیه به شنگال در شمال عراق رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  گفت: قبل از  اینکه حمله صورت بگیرد ما آمریکا ،  روسیه، عراق و نیز  اقلیم کردستان عراق را مطلع کردیم. اردوغان افزود: ما اجازه نخواهیم داد که شنگال به قندیل دوم تبدیل شود و به حملاتمان علیه پ.ک.ک ادامه خواهیم داد.

این در حالیست که شاخوان عبدالله نماینده پارلمان عراق از حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه»، گفت: ادعای دولت ترکیه مبنی بر اینکه حمله هوایی اخیر این کشور به شنگال با هماهنگی آنکارا – اربیل صورت گرفته است، صحت ندارد و حکومت اقلیم کردستان عراق هیچ گونه اطلاعی از این عملیات نظامی نداشته است.

عبدالله ضمن اشاره به اینکه دولت ترکیه پیش از حمله هوایی به شنگال بهتر بود از طریق کانال های دیپلماتیک، وزارت خارجه عراق را در جریان این حمله قرار می داد، افزود: هدف ترکیه از چنین حملاتی، از بین بردن روستاها و شهرهای کردنشین است.
در همین حال مسرور بارزانی رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق در گفت وگو با نیویورک‌ تایمز اعلام کرد در خصوص بمباران مناطقی در شنگال کە در آن مواضع نیروهای پیشمرگە توسط جنگندەهای اتش ترکیە مورد هدف قرار گرفت، از این کشور توضیح خواسته ایم، اما تاکنون به این درخواست پاسخی داده نشده است.

بامداد روز سه شنبه در اثر حمله ی جنگند ه های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق نیز کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی