سایز متن   /

گروه پ.ک.ک شامگاه پنجشنبه با صدور بیانیه ای دولت ترکیه و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) را مسئول حمله به شنگال (سنجار) و شمال سوریه دانست و ترکیه را تهدید کرد ، انتقام سختی خواهند گرفت.

به گزارش کورد پاریز شورای اجرایی پ.ک.ک با اعلام این مطلب تاکید کرد: شکی نیست که حملات بامداد سه شنبه با هماهنگی قدرت های منطقه ای و محلی صورت گرفته است تا بر شکست رفراندوم در ترکیه سرپوش بگذارد.
این بیانیه اضافه کرد: بعد از این حملات مرحله جدیدی از فعالیت نظامی نیروهای پ.ک.ک آغاز خواهد شد و همانطور که حمله به کوبانی درهم شکسته شد این حملات نیز درهم شکسته خواهد شد.
در خصوص نقش حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی در این حملات بیانیه پ.ک.ک تصریح کرد: آنها بدنبال این حملات به جای محکوم کردن اشغالگران به ما می گویند باید منطقه را ترک کنید، آنها با اتخاذ چنین مواضعی تنها باعث تقویت حضور اشغالگران در کردستان عراق خواهند شد.

بامداد روز سه شنبه در اثر حمله ی جنگند ه های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق نیز کشته شدند.

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی