سایز متن   /

یکی از فرماندهان شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال گفت:  بایستی روابط حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) و ترکیه علنی شود.

به گزارش کورد پاریز ، دژوار فقیر یکی از فرماندهان شاخه نظامی پ.ک.ک در منطقه شنگال در گفنگو با نشریه پ.ک.ک در اروپا گفت: پارتی می خواهد با حمله به یگان های مدافع شنگال ما را مقصر جلوه دهد.

این فرمانده پ ک ک گفت: پارتی با ترکیه همکاری می کند. بایستی مردم اقلیم کردستان عراق علیه این همکاری و خیانت پارتی سکوت را بشکنند.

دژوار فقیر با اشاره به حمله اخیر جنگنده های ترکیه به مواضع شاخه نظامی پ.ک.ک در شنگال گفت: بگذارید ترکیه و پارتی هر کاری دوست دارند انجام دهند اما در شنگال به اهداف خود نخواهند رسید. اول خواستند در سال ۲۰۱۴ به این هدف برسند اما موفق نشدند. باز هم خواستند توسط راهزنان سازمان یافته توسط پارتی در خانه سور (اطراف شنگال) این کار را انجام دهند. اما باز هم موفق نشدند. اردوغان و حزبش دیدند موفق نشدند تلاش کردند با حملات هوایی اراده مردم ایزدی را از بین ببرند اما موفق نشدند.

وی افزود: آنچه از مردم اقلیم کردستان عراق می خواهیم این است که چهره واقعی پارتی را ببینند و در مقابل اقدامات آن سکوت نکنند.

بامداد روز سه شنبه پنجم اردیبهشت ( ۲۵ آوریل ۲۰۱۷ ) در اثر حمله ی همزمان جنگنده های ترکیه به مواضع پ.ک.ک در منطقه شنگال در شمال عراق و نیز برخی پایگاه های پ.ک.ک در منطقه قره چوخ در شمال سوریه بیش از ۲۰ پیکارجوی پ.ک.ک کشته و شمار زیادی نیز زخمی شدند همچنین در اثر این حملات ۵ نیروی پیشمرگه اقلیم کردستان عراق در شنگال نیز کشته شدند.

یک روز پس از حمله همزمان جنگنده های ترکیه به مواضع گروه پ.ک.ک در شمال عراق و سوریه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  تاکید کرد: اجازه نمی دهیم شنگال به قندیل دوم تبدیل شود .

پس از نوامبر ۲۰۱۵ و آزادی شنگال از دست گروهک داعش ، پ.ک.ک با تشکیل چندین گروه شبه نظامی وابسته به خود در شنگال که عمدتا کردهای غیر بومی در آنها عضویت دارند، مقابله با تهدیدهای دوباره داعش را بهانه قرار داده و حاضر به خروج از شنگال نیست . ناظران سیاسی می گویند پ.ک.ک از طریق شهر شنگال که در موقعیت استراتژیکی مهمی در مرز عراق با سوریه قرار دارد با شاخه نظامی خود در سوریه در ارتباط است و به همین دلیل حاضر به ترک شنگال نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی