سایز متن   /

پ.ک.ک ضد استقلال کردستان و مقوله ی کردبودن است و علنا می گوید کردگرایی فاشیسم است و تاسیس دولت کردستان تجزبه بیشتر خاورمیانه توسط امپریالیزم است، لذا تا جایی که امکان داشته باشد از تحقق آن جلوگیری  خواهد کرد.

(مسئولان پ.ک.ک) می گویند پرچم کردستان را نمی خواهیم و پرچم خلق های منطقه را به اهتزاز در می آوریم. می گویند از تمامیت ارضی کشورهای خاورمیانه دفاع می کنیم و اجازه نخواهیم داد فراتر از کانتون سیستمی دیگر تاسیس شود. می گویند باید ملت کرد در میان (ملت دمکراتیک) منطقه حل شود.

در راس این موضع، سوال هایی مشروع و بی پاسخ گریبانگیر این حزب می شود که شاید این موارد پائین برخی از این سئوالات باشند:

  • اگر شما ضد استقلال کردستان بودید، پس سی سال تحت لوای استقلال چهار بخش کردستان، فرزندان این ملت را در راستای چه و با چه هدفی به کشتن دادید و هنوز هم دارید این رویه را ادامه می دهید؟
  • اگر شما دولت ، آزادی ، دین ، کشور و پرچم نمی خواهید، پس هدف و استراتژی شما چیست؟
  • اگر خودتان را حزبی کردی نمی دانید و کورد بودن از دید شما فاشیسم است و نیمی از سران شما تُرک هستند و نیمی دیگر هم کُردی بلد نیستند، چرا باید فرزند کرد و کردستان قربانی و موتور محرک جنگ بی فایده و هدف شما شوند؟
  • شعار (نه به دولت، نه به خانواده و ازدواج،نه به پرچم و استقلال، نه به اقتدار و نهاد و دستگاه) که شما سر می دهید، جز لاابالی گری و بی سیستمی و آنارشیست و وحشیگری، چه معنای دیگری دارد؟
  • با چه حسابی سوار موج فعالیت های دمکراتیک کردستان ترکیه شدید و فرصت و دستاوردهای سیاسی حزب دمکراتیک خلق ها (HDP) را نابود کردید و سبب دستگیری رهبران این حزب شدید؟
  • چرا و با چه هدفی، در داخل شهرهای کردنشین ترکیه سنگر حفر کردید و مردم غیرنظامی را دچار آشوب و جنگ کردید و سپس آنها را بدون دفاع گذاشتید و فرار کردید و نیم میلیون نفر را آواره و سرگردان کردید؟
  • چرا کار و فعالیت کردهای سوریه را مختل و به بیراهه کشاندید، چرا این قسمت از کردستان را به پایگاه و مامن دولت بشار اسد تبدیل کرده اید؟ چرا هزار جوان کردستان سوریه را به منظور کنترل شهر منبج به کشتن دادید و سپس این شهر را دو دستی به دولت بشار اسد تسلیم کردید و آنگاه منتظرید ملت کرد از شما قدردانی کند؟
  • شما که در کردستان سوریه دست به سینه برای دولت بشار اسد می ایستید اما در مقابل کردها را مجبور به فرار و کوچ می کنید و احزاب کردی را ممنوع الفعالیت می کنید و فرزندان کردها را به کشتن و شکنجه می دهید و پرچم کردستان را آتش می زنید، با چه رویی ادعای کردبودن دارید؟
  • شما که برای همه می جنگید جز برای کردها، گوش به فرمان و آلت دست و بدون اراده ی تمامی طرف ها هستید و تنها در مقابل کرد صدایتان شنیده می شود و دلیر هستید، چگونه خود را کرد و کردستانی می انگارید؟
  • چرا شنگال را اشغال کرده اید و اجازه عمران و بازسازی آن را نمی دهید و دوباره ملت را دچار جنگ و آواردگی می کنید؟
  • شما می توانید ضد کردگرایی و کرد و استقلال کردستان باشید، جبهه یی گسترده، اشغالگر و فاشیست در منطقه ضد کرد هستند، اما سوال اینجاست، با چه حقی اسم کردستان را از خود جدا نمی کنید و تا کی می خواهید فرزندان کردها را علیه کردها و آرمان های کُردها به کشتن بدهید؟

نویسنده: آریان فرج نویسنده و روزنامه نگار کرد در اقلیم کردستان عراق

منبع: پایگاه اینترنتی رادیو نوا

مترجم: روژینا گازران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی