سایز متن   /

عضو شورای اجرایی پ ک ک با فاشیست خواندن دولت ترکیه از کردهای این کشور خواست تا علیه دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان قیام کنند.

به گزارش کورد پاریز دوران کالکان عضو شورای اجرایی پ.ک.ک در گفتگو با شبکه تلویزیونی این گروه گفت:  کردها باید همه مناطق ترکیه را به میدان مقاومت در برابر دولت ترکیه و رجب طیب اردوغان تبدیل کنند.

دوران کالکان مدعی شد:  فاشیسمی که ما امروز در ترکیه شاهد آن هستیم، در هیچ برهه ای از تاریخ دیده نشده است.

وی گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید در ترکیه دولت وجود دارد. آنچه که در ترکیه وجود دارد یک سازمان مافیایی وابسته به اردوغان و دولت باغچه لی (رهبر حزب حرکت ملی) می باشد و نباید انتظار داشته باشیم در ترکیه انتخابات دموکراتیک صورت بگیرد.

از زمان پایان آتش بس دوساله میان دولت آنکارا و شبه نظامیان پ.ک.ک در ژوئیه ۲۰۱۵، مناطق کُردنشین جنوب شرقی ترکیه شاهد شدیدترین درگیریها میان شبه نظامیان کُرد و نیروهای امنیتی ترکیه طی سه دهه گذشته بوده است. مذاکرات دوطرف برای صلح به دلیل اختلاف نظر بر سر خلع سلاح پ.ک.ک ،  عقب نشینی اعضای پ.ک.ک به شمال عراق، انجام اصلاحاتی در قانون اساسی و اعطای برخی خودمختاری های سیاسی و فرهنگی به کردها و بهبود شرایط حبس اوجالان به بن بست رسیده است.

طبق برآورد سازمان ملل متحد، در درگیریهای دولت ترکیه و شبه نظامیان وابسته به «پ ک ک» پس از ژوئیه ۲۰۱۵ حدود دوهزار نفر در ترکیه جان خود را از دست داده و حدود نیم میلیون نفر نیز آواره شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی