سایز متن   /

حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) به بیانیه ها و مواضع تهدید آمیز پ.ک.ک واکنش نشان داد.

 به گزارش کورد پاریز ،  علی عونی از عضو شورای رهبری پارتی طی سخنانی اعلام کرد:” بهتر است پ.ک.ک از کارهای تهدید آمیز خود دست بردارد و مبارزه خود را به کردستان ترکیه انتقال دهد و بیشتر از این کینه و نفرت را بین مردم گسترش ندهد .

پ.ک.ک روز گذشته با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز قتل اعضای پ.ک.ک در بیمارستان اربیل از سوی نیروهای بارزانی ، حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) را به انتقام تهدید کرد.

۱۶ ماه می سال ۱۹۹۷ نیروهای حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) به مراکز وابسته به پ.ک.ک در شهر اربیل همچون: دفتر روزنامه ولات،  مرکز فرهنگی مزوپوتامیا، دفتر اتحادیه آزادی زنان کردستان، و بیماریستانی که مجروحان پ.ک.ک در آن تحت مداوا قرار داشتند، یورش بردند و ده ها عضو پ.ک.ک را به قتل رساندند.

هفته گذشته نیز رضا آلتون عضو شورای اجرایی پ.ک.ک در گفتگو با خبرگزاری این گروه گفت:  از این به بعد اقلیم کردستان عراق را به میدان جنگ تبدیل خواهیم کرد و جنگ گسترده ایی را علیه ترکیه اعلام خواهیم کرد و این جنگ اقلیم کردستان را نیز در بر خواهد گرفت.

علی عونی عضو شورای رهبری پ.ک.ک افزود: اگر موضوع کشته شدن اعضای پ.ک.ک مطرح باشد، باید کسانی که در سال ۱۹۸۸ کادرهای پارتی را در مقابل پول به حزب بعث فروختند، پاسخگو باشند در آن زمان هیچ درگیری و جنگی نیز بین ما صورت نگرفته بود ما در آن زمان  اسلحه، غذا و آب خود را به پ ک ک دادیم آنها نیز در مقابل کادرهای ما را به حزب بعث فروختند.”

 علی عونی در ادامه سخنان خود گفت” بنظر من در حال حاضر پ.ک.ک هیچ گونه خدمتی انجام نمیدهد و بهتر است برای پنهان کردن شکست های خود در کردستان ترکیه راه دیگری را بیابند و به اصلاح اشتباهات خود بپردازند تا بار دیگر مردم کُرد آنها را قبول کنند زیرا روز به روز جایگاه آنها در  کردستان ترکیه تضعیف میشود .

اخیرا تنش بین پارتی و پ.ک.ک بر سر موضوعاتی همچون: ادامه حضور پ.ک.ک در شنگال و اقدام پ.ک.ک در جلوگیری از ورد پیشمرگه های لشکر روژ به مناطق کردنشین سوریه، افزایش یافته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی