سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد به دونالد ترامپ گفته است در صورتی که شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG به ترکیه حمله کند، این کشور اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رسانه‌های ترکیه روز پنجشنبه گزارش دادند رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – به دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در سفرش به واشنگتن گفته است در صورتی که آنکارا با هرگونه حمله از جانب گروه پ.ک.ک مواجه شود، “بدون کسب اجازه از فردی”، نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد.
ترامپ پیش از دیدار با اردوغان، با مسلح کردن YPG که اکنون به سمت رقه – یکی از پایگاه‌های اصلی داعش – پیشروی می‌کنند، موافقت کرده بود. با این‌حال، اردوغان در کاخ سفید از این تصمیم وی به طور مستقیم انتقاد نکرد.
پس از دیدار روسای جمهور دو کشور، اردوغان در مصاحبه با خبرنگاران در سفارت ترکیه در آمریکا، نگرانی آنکارا درباره YPG را بار دیگر اعلام کرد. آنکارا YPG  را شاخه‌ای از گروه پ‌ک‌ک می‌داند که دهه‌ها در بخش‌های جنوب شرقی ترکیه دست به شورش زده اند.
اردوغان گفت: “ما به آن‌ها گفتیم در صورتی که هرگونه حمله از جانب ی‌پ‌گ علیه ترکیه انجام شود، ما قوانین خود را بدون کسب اجازه از فردی به اجرا خواهیم گذاشت.”
اردوغان افزود آمریکا تصمیم خود را درباره عملیات رقه گرفته است و ترکیه نیز به دلیل مداخله YPG نمی‌تواند در این عملیات با آمریکا همکاری کند.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی