سایز متن   /

مردم  استان کردستان از اولین ساعات آغاز رأی‌گیری در صفوف طولانی در خلق حماسه سیاسی مشارکت کردند.

به گزارش کورد پاریز سنندج، رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در استان کردستان از ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور آغاز شد، اما مردم قبل از ساعت آغاز اخذ رأی با شور و هیجان خاصی در شعب به صف ایستاده بودند.

نوجوانانی که معمولاً جمعه‌ها دیرتر از خواب بلند می‌شوند این جمعه را به‌گونه‌ای متفاوت آغاز کرده‌اند.

شور و شعف نوجوانانی که برای اولین بار اجازه شرکت در انتخابات را پیدا کرده‌اند حال و هوای شعب اخذ رأی در کردستان را تحت‌الشعاع قرار داده است.

حضور شیر زنان کُرد در کنار مردان در صحنه‌های مختلف همواره زبانزد خاص و عام بوده است.

یکی از صحنه‌های جالب توجه در شعب اخذ رأی در استان کردستان طی ساعات گذشته حضور زنان کُرد با لباس محلی در شعب بوده که این شیوه حضور جلوه‌ای خاص به انتخابات در کردستان داده است.

آن طور که به نظر می‌آید بیشتر کسانی که با لباس محلی در شعب حاضر شده‌اند پیرزنانی هستند که همیشه در صحنه انتخابات حضور داشته‌اند و در صفحه شناسنامه آنان جا برای مُهر انتخابات نمانده است.

حضور کودکان خردسال در آغوش والدین و نیز کودکانی که چند سالی بیشتر ندارند یکی از جلوه‌های زیبای شعب اخذ رأی در اردیبهشت گولان به ‌یاد ماندنی کردستان است.

بسیاری از این کودکان اصرار دارند تا آرای والدین را خودشان به صندوق‌ها بیاندازند و شاید می‌خواهند با این کار درس حماسه بیاموزند و در فرداهای روشن ایران اسلامی به این کار خود افتخار کنند.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی