سایز متن   /

همزمان با گشایش شعبه های اخذ رأی در مناطق مختلف استان ایلام مردم این استان در صفوف متراکم در این شعبه ها منتظر دادن رأی خود به کاندیداهای مورد نظر خود هستند.

به گزارش کورد پاریز  این در حالی است که هر ساله در زمان برگزاری انتخابات زمان برگزاری آن به علت تراکم رأی دهندگان در بعد از ظهرها و ساعات پایانی، چند ساعتی تمدید می شود.
۷۴۰ صندوق رای برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری و ۷۴۰ صندوق نیز برای اخذ رای مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان تعیین شده است.
۱۵ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی کار برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند و سه هزار و ۷۰۰ نیروی پلیس نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم وظیفه تامین امنیت شعب اخذ رای انتخابات را بر عهده دارند.
سه هزار و ۴۲ نفر خود را برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان نامزد شده بودند که در نهایت پس از بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و انصراف تعدادی از این افراد، امروز جمعه ۲۹ اردیبهشت ۲ هزار و ۸۵۰ نفر در این عرصه با هم به رقابت خواهند پرداخت.
۶۵۶ نفر از این تعداد برای شوراهای شهر و ۲ هزار و ۱۴۹ نفر نیز برای شوراهای روستایی رقابت می کنند، انتخابات شوراها در ۲۵ شهر برای تعیین اعضای پنج نفره شوراها برگزار می شود که تنها در شهر ایلام به دلیل دارا بودن شرایط جمعیتی شورا هفت نفره خواهد بود ضمن اینکه این انتخابات در ۳۶۸ روستای این استان نیز برگزار می شود که شوراهای ۳۵۱ روستا سه نفره و ۱۷ روستا نیز پنج نفره است.
برای نخستین بار انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام به شکل تمام الکترونیک برگزار می شود و به منظور آشنایی هر چه بیشتر مجریان دوره های آموزشی متعددی برگزار شد و گروه هایی نیز در نقاط پر جمعیت شهر ایلام نحوه شرکت در این رای گیری الکترونیکی را به اقشار مختلف مردم آموزش دادند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی