سایز متن   /

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد : در آینده‌ای نزدیک ما بصورت علنی و شفاف به نیروهای سوریه دمکراتیک (شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه) کمکهای تسلیحاتی ارائه خواهیم کرد و تجهیز این نیروها در برابر چشمان ترکیه صورت خواهد گرفت.

 به گزارش کورد پاریز جیمز متیس در کنفرانس خبری گفت:  تا بحال آمریکا روند ارائه تسلیحات نظامی به نیروهای سوریه دمکراتیک را آغاز نکرده است و ما در آینده‌ای نزدیک این پروسه را شروع خواهیم کرد.

 از سوی دیگر جوزف دنفرد ژنرال آمریکا طی سخنانی با خبرگزاریهای آمریکایی به موضوع تسلیح نیروهای سوریه دمکراتیک پرداخت و اعلام کرد:” ما بعنوان آمریکا بر این باوریم که برای آزادسازی رقه با این نیرو کار خواهیم کرد اما نگرانیهای ترکیه را نیز مد نظر قرار خواهیم داد.”

 وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:  به ترکیه اطمینان می دهیم که این تسلیحات نظامی بدست پ ک ک نخواهد رسید تا بر علیه ترکیه از استفاده بکند.

مقامات آنکارا چندان به وعده های آمریکا برای مقابله با پ.ک.ک امیدوار نیستند. رفتار دوگانه آمریکا در قبال پ.ک.ک خشم مقامات آنکارا را به دنبال داشته است. واشنگتن از یکسو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده است و از سوی دیگر به بهانه مبارزه با داعش برای شاخه پ.ک.ک در سوریه سلاح و تجهیزات نظامی ارسال می کند.

گروه موسوم به ناظر حقوق بشر سوریه روز ۲۹ آبان ۱۳۹۵ اعلام کرد : ده ها کامیون حامل سلاح و خودروهای زرهی نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای حمایت از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه به حومه رقه و استان حسکه رسیدند. این کمک ها شامل سلاح، مهمات و خودروهای زرهی است که از طریق شهر قامشلی به حومه رقه منتقل و به نیروهای کُرد تحویل داده شده است.

پایگاه خبری کُردی Basnuce نیز پیش از این اعلام کرده بود: آمریکا در شهر کوبانی و منطقه نفت خیزِ الرمیلان در شمال سوریه که هر دو تحت کنترل پ.ک.ک هستند پایگاه نظامی و باند فرودگاه ایجاد کرده است .
مقامات ترکیه می گویند: پذیرفته نیست تحت پوشش مبارزه با داعش، سلاح و تجهیزات نظامی در اختیار شاخه پ.ک.ک در سوریه که خود یک گروه تروریستی است، قرار گیرد. مطبوعات ترکیه نیز دولت آمریکا را به رفتار فریبکارانه متهم می کنند که از یک سو پ.ک.ک را در فهرست سازمان های تروریستی واشنگتن قرار داده است و از سوی دیگر سلاح نظامی در اختیار این گروه قرار می دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی