سایز متن   /

دولت ترکیه با هدق جلوگیری از جنگ شهری  و سنگربندی پیکارجویان پ.ک.ک صدها خانه مسکونی در شهرک سور از توابع دیاربکر را تخریب کرد.

به گزارش کورد پاریز تخریب دو محله از شهر تاریخی سور در دیاربکر علی رغم مقاومت ساکنان این شهر، با دخالت پلیس آغاز شد.  این اقدام در در چارچوب برنامه موسوم به “دگرگونی شهر ها” توسط دولت ترکیه صورت می گیرد و در چارچوب آن خانه های شهرک تاریخی سور از توابع دیاربکر تخریب می شوند. محله های علی پاشا و لالابی قبلا تخلیه شده بودند و امروز واحد های تخریب برای خراب کردن خانه های مردم وارد عمل شده است.

پ.ک.ک سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با مسلح کردن شاخه جوانان خود و اعزام آنها به برخی شهرهای ترکیه همچون: سور، شرناخ و نصیبین اقدام به حفر خندق، سنگربندی در خیابان ها و اشغال دوایر دولتی کرد و سپس اعلام کرد این شهرها بر اساس خودگرانی دمکراتیک یا خودمدیریتی دمکراتیک اداره خواهد شد. دولت ترکیه این اقدام را تجزیه کشور و مغایر با یکپارچگی خاک ترکیه اعلام کرد و نیروهای ارتش ترکیه برای بیرون راندن شاخه نظامی پ.ک.ک وارد شهر های کردنشین شدند. برای چندین ماه حالت فوق العاده و مقررات منع رفت و آمد در این شهرها برقرار بود. دانش آموزان ۴ ماه به مدرسه نرفتند. شهرها عملا در محاصره بود و بسیاری از بیماران به دلیل آنکه امکان اعزام آنها به شهرهای بزرگتر وجود نداشت، جان سپردند.
از آنجا که اعضای مساح پ.ک.ک برای در امان ماندن از حملات ارتش ترکیه به خانه های مسکونی مردم پناه برده بودند، بسیاری از خانه های مردم ویران شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی