سایز متن   /

یک افسر سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد:  اقدام آمریکا در ارسال تسلیحات نظامی برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به YPG باعث تشدید تنش میان واشنگتن و آنکارا می شود.

مایکل مالوف افسر سابق پنتاگون درباره پیامدهای مسلح شدن پیکارجویان پ.ک.ک از سوی آمریکا به تلویزیون راشا تودی گفت: این اقدام می تواند پیامدهای جدی در سوریه داشته باشد از جمله ممکن است به تنش و برخورد شدید میان ترکیه و آمریکا منجر شود.

وی افزود: آمریکا قول داده که بعد از شکست داعش همه سلاح هایی را که در اختیار شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه قرار داده جمع آوری کند اما این امر هرگز اتفاق نمی افتد. اقدام آمریکا می تواند تاثیر بسیار بدی بر روابط با ترکیه داشته باشد حتی می تواند بر استفاده آمریکا از پایگاه اینجرلیک ترکیه نیز تاثیر داشته باشد.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا همچنین پیش بینی کرد، روند ارسال اسلحه برای کردهای سوریه از سوی آمریکا ادامه خواهد داشت.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که این کشور اقدام به ارسال انواع سلاح سبک و سنگین برای شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق (YPG) کرده است. ترکیه از این اقدام آمریکا خشمگین است . آنکارا می گوید سلاح هایی که برای YPG ارسال می شود در نهایت به دست شبه نظامیان پ.ک.ک در کوهستان قندیل در شمال عراق می رسد و این گروه از این سلاح های آمریکایی علیه ترکیه استفاده می کند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی