سایز متن   /

شورای امنیت ملی ترکیه طی جلسه ای از تسلیح شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک در سوریه توسط آمریکا انتقاد کرد و بر ادامه روابط با ایران و روسیه در خصوص آتش بس سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دوغان، جلسه شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، در شرایطی برگزار شد که در این جلسه حمایت تسلیحاتی آمریکا از شبه نظامیان YPG (شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه) بار دیگر در دستور کار قرار گرفت. بندهای مهم منتشر شده از جلسه شورای امنیت ملی ترکیه به شرح زیر است:

–     برای برطرف کردن تمام تهدیداتی که از سوی گروه های تروریستی به خصوص داعش، جماعت گولن، پ.ک.ک و ی.پ.گ علیه امنیت ملی ترکیه تدابیر لازم اندیشیده شده و به صورت گسترده در ابعاد داخلی و خارجی به مبارزه ادامه داده خواهد شد.

–     آخرین تحولات سوریه و عراق و مبارزه با ترور در ابعاد وسیعی از جمله در زمینه های سیاسی و نظامی مورد بررسی قرار گرفت. ترکیه به توافقی که با ایران و روسیه مبنی بر آتش بس در سوریه و حل بحران این کشور در قالب طرح “مناطق بدون درگیری” داشته است پایبند بوده و برای حل سیاسی بحران موجود، تحکیم آتش بس و افزایش امنیت، با ایران و روسیه همکاری می کند. مناطقی که در عملیات سپر فرات از تروریست های داعش پاکسازی شده است به محیطی نسبتا امن برای زندگی تبدیل شده است. صدها هزار شهروند سوری به خانه های خود برگشته اند. نادیده گرفتن انتظارات ترکیه در سوریه و طرح سیاست های حمایتی از پ.ی.د / ی.پ.گ با روابط دوستانه و اصول اتفاق و همکاری همخوانی ندارد.

–     روابط ترکیه با اتحادیه اروپا در راستای عضویت ترکیه در این اتحادیه است. معافیت های روادید، رفع موانع موجود و عمل به تعهدات داده شده مبنی بر کمک در خصوص پناهندگان به ترکیه در قالب روابط ترکیه با اتحادیه اروپا قرار دارد

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی